Bedriten båndbredde
Marius Valle
2004-02-10 22:42:48 UTC
Akkurat nå surfer jeg med ISDN-hastighet. Takk Gud i himmelen for at jeg
vanligvis har 2000kbps!!
Det tar jo faenmeg halve dagen å laste dagbladet.no!

Tenke seg til at jeg en gang i tiden surfet på nettet med 14.4 modem...
mv - Autorisert Bank. ass.©
Hans Petter Nenseth
2004-02-10 22:45:39 UTC
Post by Marius Valle
[...]
Det var dengang avisene hadde papirutgaver.
--
Blander man kortene for godt
blir man lett forstokket.
HPN
Dag Fjellby
2004-02-11 07:51:52 UTC
Post by Marius Valle
[...]
Høh? Jeg fikk da vitterlig BA i papirugave på døren i dag tidlig?
:)
--
df - Den som ler sist har antakelig tatt backup...

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Inge
HPN
Hans Schrøder
2004-02-11 04:20:20 UTC
Post by Marius Valle
[...]
Ja, du snakker, du... ISDN, hah! Da er det mye mer synd på studentene som
bor på studentbyene i Trondheim, ser det ut til. I en artikkel i
Adresseavisen (http://www.adressa.no/skole/article.jhtml?articleID=472454)
står det at ingen bruker får lenger laste ned (eller opp) mer enn 10 GB pr.
dag(!!) Stakkars studentene, det blir jo bare 12 spillefilmer pr. dag, det,
og det er da vel ingen oppegående student som klarer seg med SÅ lite, når
nettet i tillegg skal brukes til å sende inn oppgavebesvarelser og sånt...

Studentnettet er typisk 10/100Mb bredbånd over hele linja...

Er det ikke synd på dem? Les artikkelen og bli klok. Ta gjerne også med de
lidendes reaksjoner på restriksjonene:
http://www.adressa.no/skole/article.jhtml?articleID=472458

Verden er vond og vanskelig, ja!

Hans
Dag Fjellby
2004-02-11 07:51:02 UTC
Post by Marius Valle
Akkurat nå surfer jeg med ISDN-hastighet. Takk Gud i himmelen for at
jeg vanligvis har 2000kbps!!
Det tar jo faenmeg halve dagen å laste dagbladet.no!
Har du ADSL fra Telenor? Alt annet kan virke litt treigt vet du ;) Jeg
surfer for øyeblikket med nesten 3200kbps!
Post by Marius Valle
Tenke seg til at jeg en gang i tiden surfet på nettet med 14.4 modem...
Det var tider, men det gikk det og. Ikke er det *så* lenge siden heller. Jeg
husker godt mit 2.4 modem - med gru :)
--
Dag Fjellby - v.5.8.1957-Beta©

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Marius Valle
2004-02-11 14:54:07 UTC
Post by Dag Fjellby
Post by Marius Valle
[...]
Det der er faenmeg misvisende reklame!
Det vurde heller vært "Telenor ADSL - Alt annet kan virke litt raskere og
bedre"
Dag Fjellby
2004-02-11 15:19:42 UTC
Post by Marius Valle
Post by Dag Fjellby
Post by Marius Valle
[...]
Enig. Telenor er jo sirup. :o)

Hans P S Alnes
2004-02-11 17:34:57 UTC
Post by Dag Fjellby
Post by Marius Valle
Tenke seg til at jeg en gang i tiden surfet på nettet med 14.4 modem...
Det var tider, men det gikk det og. Ikke er det *så* lenge siden heller. Jeg
husker godt mit 2.4 modem - med gru :)
Jeg hadde et selvbygget 1200/96bps modem. Den høye hastigheten
for nedlasting :) og den trege for opplasting. Det var i de
gode gamle amiga tidene.
hPSa
Dag Fjellby
2004-02-11 17:50:13 UTC
Post by Hans P S Alnes
Post by Dag Fjellby
[...]
Hehe...ja, det var i min AMIGA tid jeg begynte med 2400 modem. Lokale BBS-er
og ikke noe internett. Det var tider det :)

Freddy Ulvseth
2004-02-13 13:30:38 UTC
Post by Dag Fjellby
Post by Hans P S Alnes
Post by Dag Fjellby
[...]
hehe.. jeg har drevet en par BBS selv, og vært med på et par stk.... Krüger
BBS drev jeg selv en tid, mens har vært med på et par BBS'er fra krs
bla.a... morsom tid, litt dyr.. men morsomt! :)
Telix var tingen husker jeg.. og når jeg fikk mitt første 28.8 modem, det
var tider det.. hehe...

mvh Freddy
Terje Henriksen
2004-02-13 01:57:07 UTC
Post by Dag Fjellby
Post by Marius Valle
Tenke seg til at jeg en gang i tiden surfet på nettet med 14.4 modem...
Det var tider, men det gikk det og. Ikke er det *så* lenge siden heller. Jeg
husker godt mit 2.4 modem - med gru :)
Ja, men det var den tiden man brukte BBS'er og koplet seg opp til bestemte
interessante telefonnummer.

--
Terje Henriksen
Kirkenes
Dag Fjellby
2004-02-13 07:42:00 UTC
Post by Terje Henriksen
Post by Dag Fjellby
Post by Marius Valle
[...]
Stemmer det, det var i starten. Men det var moro for det :)
--
Dag Fjellby - v.5.8.1957-Beta©

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Terje Henriksen
2004-02-14 18:34:22 UTC
Post by Dag Fjellby
Post by Terje Henriksen
Post by Dag Fjellby
Post by Marius Valle
[...]
Fins det BBS'er fremdeles?

--
Terje Henriksen
Kirkenes
Dag Fjellby
2004-02-14 18:55:42 UTC
Post by Terje Henriksen
Post by Dag Fjellby
Post by Terje Henriksen
Post by Dag Fjellby
[...]
Jepp. I alle fall denne: http://home.online.no/~tmohn/cope.htm
Dette er egentlig den gamle The Far Side hvis du har vært borti den? Nå
heter den COP (Circle of Protection) og dives av Torbjørn Mohn.
Lenge siden jeg var inne der, men det var og sikkert er en bra BBS.

Terje Henriksen
2004-02-15 09:54:07 UTC
Post by Dag Fjellby
Post by Terje Henriksen
[...]
Jeg holdt meg stort sett til Euronet, BigBlue og noen små, lokale.

--
Terje Henriksen
Kirkenes
Dag Fjellby
2004-02-20 09:18:30 UTC
Post by Terje Henriksen
Post by Dag Fjellby
Post by Terje Henriksen
[...]
Okey. Jeg holdt til på Shadowdale, The Far Side, Cop og Greenhouse. Snakk om
gyllene tider :)
--
df - Ekteskap: Oppbevaringsplass for tøffelhelter

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.