DnB nok en gang!
Jon Wikne
2012-10-15 16:09:51 UTC
Dagens frustrasjon herfra heter DnB, deres nettbank og betingelser
generelt.

I nettbanken får jeg hele tiden opp «Det er for tiden problemer
med å betale regninger. Vennligst forsøk igjen senere». OK, så
gjør jeg det. Og får opp et rødt felt: «! Feilmelding - Funksjonen
er ikke tilgjengelig. Hvis problemet vedvarer, kontakt banken».
Etter å ha forsøkt 5 - 6 ganger å betale tre regninger under
«Betal til flere», og tastet inn kontonummer og KID-nummer med
opptil 30 siffer så mange ganger at jeg mellomlagret det på en
fil for å beholde det fra den ene gangen til den neste
(opplysningene blir jo «slukt» av systemet hver gang!) før jeg
omsider lyktes, så må jeg bare få si: Dette er for dårlig, DnB.
Dette er regulær forakt for kundene og deres tid! Er dette noe
jeg må påregne at fortsetter, så bytter jeg bank helt og holdent.

Jeg har allerede det meste av sparepengene mine i en annen bank
som det er. Eneste grunnen til at jeg fortsatt er kunde i den
møkkabanken er ønsket om å beholde et innarbeidet kontonummer,
pluss et MasterCard med 95000 i kredittramme, som jeg utnytter
til fulle: Jeg belaster alt som er mulig av daglige innkjøp,
reiser, bilreparasjoner osv for samboeren og meg selv på dette
kortet. Så betaler jeg gjelden til siste øre hver måned fra en
konto med mye bedre betingelser i en annen bank, slik at DnB
må gi meg gratis kreditt i inntil 40 dager, uten å kunne begynne
å ilegge meg ågerrenter på kortgjelden. Dette er min hevn mot
DnB, både for råtten nettbank og råtne renter og betingelser
på sparekapital.

-- Jon
Harald Ljøen
2012-10-16 00:06:29 UTC
Post by Jon Wikne
Eneste grunnen til at jeg fortsatt er kunde i den
møkkabanken er ønsket om å beholde et innarbeidet kontonummer,
pluss et MasterCard med 95000 i kredittramme, som jeg utnytter
til fulle
Jeg fatter ikke at det fremdeles finnes privatfolk med konto i den
banken etter flere tiår med konstante fornærmelser mot vår intelligens.

Ang. kredittkortet: Har du vurdert Eurocard? Ubegrenset kreditt i løpet
av måneden, bortsett fra kontantuttak (saldoen ved forfall er imidlertid
begrenset). Koster riktignok noen hundrelapper i årsgebyr hvis ikke
arbeidsgiveren din har bedriftsavtale.
B Ulle
2012-10-17 07:38:06 UTC
Post by Jon Wikne
[...]
Bare så synd at det er brukerstedene som gir den gratis kreditten og
ikke DNB.
Brukerstedene får oppgjør først når du har betalt det inn til DNB, som
i tillegg sikkert låner pengene rentefritt noen dager ekstra.
Ikke så enkelt å straffe DNB, som i realiteten er en statskontrollert
'moderbank' for resten av bankene i Norge.
Det nærmeste en kommer er nok å holde seg unna så godt en kan.

-Bulle
Dag-Erling Smørgrav
2012-10-18 13:09:15 UTC
Post by B Ulle
Bare så synd at det er brukerstedene som gir den gratis kreditten og
ikke DNB. Brukerstedene får oppgjør først når du har betalt det inn
til DNB,
Nei, brukerstedene får oppgjør når de ber om det ("realiserer
transaksjonen"), normalt innen tre dager av reservasjonen, hvis jeg
husker riktig - det begynner å bli noen år siden jeg jobbet med
betalingssystemer. De betaler til gjengjeld en ikke ubetydelig
prosentandel av beløpet til kortutsteder.

DES
Dag-Erling Smørgrav - ***@des.no
Jon Wikne
2012-10-19 21:58:56 UTC
Dag-Erling Smørgrav wrote:

[...]
Post by Dag-Erling Smørgrav
[...]
Lurer på om det er 2% det er snakk om. Det er i hvertfall dette
noen brukersteder i Norge, og mange i Danmark, krever ekstra om
man vil betale med slike kredittkort, og ikke med debetkort
(«vanlig bankkort») eller kontant.

-- Jon