Demonisering
Arve Kirkevik
2004-05-27 04:18:25 UTC
Jeg er kjent med at mange newsere har fått det for seg at jeg er et
ondt menneske, og at de som hevder denne oppfatningen sterkest, er de
som har lest færrest av mine postinger. Jo mindre de har anstrengt seg
for å lese disse få postingene, jo sikrere er de.

De som hevder å ha hatt meg i killfilteret fra begynnelsen, er aller
sikrest på at jeg _bare_ er ond og dum. Da har de jo et godt
observasjonsgrunnlag, særlig hvis de ikke har hilst på meg i RL
_heller_.

B' uryyvtr rasbyq.
Tommy Sundstrøm
2004-05-27 10:17:21 UTC
Post by Arve Kirkevik
[...]
Nei, du er nok ikke et ondt menneske Kirkevik.
Men at du kan skjerpe deg litt er det ingen tvil om.

Vi alle vet at gamoi tok seg en joint eller to i oppveksten, men å
konsekvent kalle ham en hasjrøyker er feil.
Det er dette som er største feilen i posteringene dine, og Arild Karlsen når
han var her. Det virker som dere tror at jo mer dere repeterer disse
"påstandene" jo mer vil "vi" andre tro på dem.

En annen konsekvens er at du får med deg lavpanna idioter som Ommundsen og
Svendsen.
/t
Jarle Skåredal
2004-05-27 20:53:47 UTC
On Thu, 27 May 2004 12:17:21 +0200, "Tommy Sundstrøm"
Post by Tommy Sundstrøm
Post by Arve Kirkevik
[...]
Visst er Arve Kirkevik ond. Det som er mer interessant er å diskutere
hvorfor han er ond, og hva som kan gjøres med det. Av de bildene jeg
har sett av Arve Kirkevik så er han en undersetsig liten gnom i
langstøvler. Det er ikke vanskelig å tenke seg at det for en slik gutt
kan være vanskelig å vokse opp i et lite lokalsamfunn i bygde - Norge.
Man kan trygt gå ut fra han også har skilt seg ut ved sin væremåte
(det ser vi jo her), noe som har gjort ham ekstra "attraktiv" som
mobboffer. Det er trist at livet er slik.

Det som er enda mer trist er at slike mobboffer ofte utvikler seg til
mobbere selv, på samme måte som at barn som har blitt utsatt for
seksuelle overgrep i barndommen selv en dag ofte blir overgripere.
Arve Kirkevik er selve synonymet på denne typen mennesker.

Nå er han så heldig å ha ordet i sin makt - det er da også det eneste
han har. Ordonaneringen er intet mindre en imponerende, en stund.
Mange blir besnært av dette enorme menasjeriet av ordkløveri, også det
en stund - til man evner å se hva som befinner seg bak ordene. Bak
ordene er det en tragisk skikkelse som ikke kan noe annet enn å sette
ord etter hverandre, pluss at han har opparbeidet seg en enorm
kunnskap om news, hvordan man bruker anonyme remailere etc. for å
bruke kunnskapen om dette i renkespillet sitt. Denne kunnskapen har
han skaffet seg for å bruke den i ond hensikt, for å mobbe andre og
straffe verden for sin mislykkethet. Ellers så kan han ingenting, ER
ingenting.

I sin ensomhet er enhver respons, det være seg negativ eller positiv,
noe som bekrefter ham selv som en type som ER noe. "Se på meg, vær så
snill, jeg fikser det!"
Han kan da sette selv på andres skuldre og være noe, en stund. På den
annen side så bryter han sammen i angst dersom telefonen ringer og han
ikke vet hvem som er i andre enden av tråden.
I RL er han en beskjeden guttunge som ser ned i bordplata og ikke tør
møte blikket til andre newsere.

Bygde - Norge kan være nådeløst og det har vært nådeløst mot Arve
Kirkevik.
Mange slike bygde-typer som ikke har fikset det utvikler seg også til
å bli nedrige ryktemakere, renkemakere og løgnhalser, igjen for å
kunne stå oppe på andres skuldre en stakket stund. Kanskje også kjøpe
seg venner på denne måten.
Det blir som å pisse i buksa.

Når jeg ser navnet 'Arve Kirkevik' så går ofte tankene mine til den
onde og tragiske figuren Uriah Heep i Charles Dickens' novelle "David
Copperfield". I Kirkevik finner man resultatet av det verste som bygde
- Norge kan varte opp med og han er i seg selv det beste argumentet
man kan finne for å bygge bygde - Norge ned og melde oss inn i EU.

I dette perspektivet må altså Arve Kirkevik sees. Så kan man begynne
med noe mye mer positivt og konstruktivt som å spørre seg om hva som
skal til for å endre denne tragiske atferden. Oppskriften er
besnærende enkel; man "straffer" negativ atferd ved å ikke respondere
på den og lønner den positive atferden. På denne måten kan Arve
Kirkevik ledes inn på et nytt spor og derved få seg et mye mer
positivt og mer givende liv.
Lykke til, de som gidder - jeg gidder ikke.

no.usenet.admin er kuttet bort
Jarle Skåredal
Hugo Sánchez Policarpo
2004-05-27 22:05:28 UTC
Jarle Skåredal wrote:

| Visst er Arve Kirkevik ond.

Han er sikkert ikke ond. Antagelig kun ensom og vennelös.

| Det som er mer interessant er å diskutere hvorfor han er
ond, og hva som kan gjøres med det.

Det er fullstendig uinteressant aa diskutere AK eller andre
newsere i dette forum.

| I RL er han en beskjeden guttunge som ser ned i bordplata
| og ikke tør møte blikket til andre newsere.

Jada, men, skal du faa "Arve Navn I Subject Kirkevik" til aa
slutte med sine sjikanepostinger, saa tror jeg ikke lenger
paa at det nytter aa besvare dem med tilsvarende angrep.
Tror du gjör deg selv en "björnetjeneste" her.

Jeg trodde vi var enige om at vi skulle ignorere hans
sjikaneposinger i fremtiden? Iallefall ikke hjelpe til med
aa göre hans traader lengre enn strengt tatt nödvendig.

| Når jeg ser navnet 'Arve Kirkevik' så går ofte tankene
mine
| til den onde og tragiske figuren Uriah Heep i Charles
Dickens'
| novelle "David Copperfield".

Denne setningen leder uvergerlig mine tanker hen paa
70-tallsgruppen Uriah Heep. Det er et meget mere hyggelig
tema :)

Sett paa "The Park", eller "July Morning" og bli i godt
humör. Det er sikkert sommer i Norge ogsaa nu. Gaa ut og nyd
solen.

Hva /er/ det du sier; du har dem ikke? OK, det var en
daarlig spök ja. He, he, he...

Chao!
--
Hugo

Recuerda que a veces el silencio es la mejor respuesta
Jarle Skåredal
2004-05-28 08:24:06 UTC
On Fri, 28 May 2004 00:05:28 +0200, "Hugo Sánchez Policarpo"
Post by Hugo Sánchez Policarpo
| Visst er Arve Kirkevik ond.
Han er sikkert ikke ond. Antagelig kun ensom og vennelös.
Det er fullstendig uinteressant aa diskutere AK eller andre
newsere i dette forum.
Jo, det tror jeg er viktig for å gi en bakgrunn for hvorfor Arve
Kirkevik opptrer som han gjør. Når man forstår bakgrunnen, så tror jeg
at det vil bidra til å redusere støyen.
Man skal ikke fryse Kirkevik ut, det er også ondt, og man er da ikke
noe bedre selv. Jeg skriver at den negativ atferd bør ignoreres og at
den positive skal lønnes. Dette er viktig å merke seg.
Jarle Skåredal
Kim G. S. Øyhus
2004-05-28 13:07:00 UTC
Post by Hugo Sánchez Policarpo
| Visst er Arve Kirkevik ond.
Han er sikkert ikke ond. Antagelig kun ensom og vennelös.
Hvis dere bommer i deres karakterisering av Kirkevik,
så vet han at dere er dumminger som prater tøv.
Hvis dere derimot har rett, så vil han nok alikevel
beskylde dere for å være dumminger som prater tøv.
Moen
2004-05-28 10:32:52 UTC
Post by Jarle Skåredal
Visst er Arve Kirkevik ond.

Hei Arne ;)

Interessant tekst, dog.
Jarle Skåredal
2004-05-28 11:19:28 UTC
On Fri, 28 May 2004 12:32:52 +0200, Moen
Post by Moen
Post by Jarle Skåredal
Visst er Arve Kirkevik ond.
Hei Arne ;)
Interessant tekst, dog.
Jeg angret på én setning;"Visst er Arve Kirkevik ond." Den var ikke
relevant. Den var rett og slett teit og burde vært utelatt.
Man kan ikke si at noen er enten kun gode eller onde. Mennesket er en
fasett av mange egenskaper hvor ondskap er én del, men ikke hele
delen. Så den setningen beklager jeg. Ellers så tror jeg at jeg har
truffet temmelig bra.
Hensikten min med den postingen, og et par andre, er at støyen blir
minisert. Så får framtida vise om jeg har rett i det.
Jarle Skåredal
Terje Johan Abrahamsen
2004-05-27 13:01:22 UTC
Post by Arve Kirkevik
[...]
Tror neppe det er ond man forbinder med deg. Idiot eller notorisk
kverrulant derimot, det er vel mer betegnende....

--
Trine kler av seg naken
www.zzaph.com/gallerier/14
Moen
2004-05-27 14:13:31 UTC
Post by Arve Kirkevik
Jeg er kjent med at mange newsere har fått det for seg at jeg er et
ondt menneske
Ikke nødvendigvis. Men ganske bitter, det er du nok.
Tør du å møte noen IRL da? :)
Erlend Meyer
2004-05-27 21:48:16 UTC
Post by Arve Kirkevik
[...]
Jeg ser ikke på deg som ond eller dum, tvert i mot slår du meg som en
intelligent person. Men du er til tider ekstremt fanatisk og hensynsløs.
--
Erlend Meyer

Det er bare en hastighet
Arve Kirkevik
2004-05-28 08:29:11 UTC
Post by Erlend Meyer
Men du er til tider ekstremt fanatisk og hensynsløs.
Fanatiker _er_ jeg, så at det er noen som har _forstått_ det, betyr
bare at jeg har _nådd_ idealene mine mht prinsippfasthet og vilje til
å _praktisere_ prinsippene. Sosionomen på tidl. Sandviken sykehus sa
til meg en gang da jeg fortalte stolt om at Adolf Hitler var den
første til å innføre røykfrie møter, at Alexander den store hadde
gjort det samme, for det hadde vært fanatikere før Hitlers tid. (Det
var sikkert ment som et ironisk spark for å insinuere at jeg var
fanatiker, hvilket jeg var meget fornøyd over å få høre).

En annen pleier mente at jeg var asket, siden jeg ikke drikker kaffe
eller te heller.

Jaja,

Hurra!!

(nag lagt til av åpenbare årsaker)
Erlend Meyer
2004-05-28 08:51:05 UTC
Post by Arve Kirkevik
Fanatiker _er_ jeg, så at det er noen som har _forstått_ det, betyr
bare at jeg har _nådd_ idealene mine mht prinsippfasthet og vilje til
å _praktisere_ prinsippene.
Og du gir pokker i hvem du tråkker på for å nå disse idealene, fordi det å
behandle mennesker med respekt ikke er blant de?

Da er du ikke annet enn en simpel drittsekk i mine øyne.
--
Erlend Meyer

Det er bare en hastighet
Erik Naggum
2004-05-28 18:06:54 UTC
* Erlend Meyer
Post by Erlend Meyer
Og du gir pokker i hvem du tråkker på for å nå disse idealene,
fordi det å behandle mennesker med respekt ikke er blant de?
Da er du ikke annet enn en simpel drittsekk i mine øyne.
Et menneske som legger seg i skinnegangen og blir overkjørt av toget,
har selv ansvar for konsekvensene, selv om det naturligvis føles helt
forferdelig for et rimelig moralsk og intellektuelt modent menneske i
lokomotivet å se at deres normale handlingsmønster resulterer i en
ulykke.

Et menneske som legger seg i veien og blir overkjørt av en bil, har
selv ansvar for konsekvensene, selv om det naturligvis føles helt
forferdelig for et rimelig moralsk og intellektuelt modent menneske
bak rattet å se at deres normale handlingsmønster resulterer i en
ulykke.

Et menneske som legger følelsene sine i veien for andres meninger på
Usenet, slik at skriftlig formidlede, frivillig leste meningsytringer
kan komme til å overkjøre dette menneskes følelser /hvis/ det leser dem
/og/ lar seg påvirke følelsesmessig av sterile, kalde, døde ord på en
skjerm, har selv ansvar for konsekvensene, selv om det naturligvis
føles helt forferdelig for et rimelig moralsk og intellektuelt modent
menneske å se at deres normale handlingsmønster resulterer i en
ulykke.

Når man tar livet av seg ved å legge seg iveien for ting som man med
rimelig grunn forventer at skal overkjøre seg og slukke ens livsgnist
med smerte, vold og blod, er det ingen som skylder på den som kjørte
over seg. De som mot formodning /skulle/ skylde på lokføreren eller
bilisten, vil kun være etterlatte og andre som har vondt for å se den
litte større sammenhengen på grunn av følelsesmessig overbelastning.
Normale mennesker vil oppleve det som voldsomt krenkende dersom de
skulle bli gjort ansvarlige for hva suicidale mennesker foretar seg.

Der er heller ingen normale mennesker som tror at man kan legge seg i
veien eller i skinnegangen og forvente at de skal kunne si «fy deg»
til de som kjører bil eller tog på den strekningen og som bare lar
være å pløye gjennom skrotten de ikke hadde forutsetninger for å se i
tide fordi de utsatte seg selv og andre mennesker for urimelig risiko
gjennom ekstremt farlige unnvikelsesmanøver. Det regnes derimot som
veldig dumt å utsette mennesker man /har/ ansvaret for liv og helse og
sikkerhet til bare for å redde en fordømt suicidal idiot som har lagt
seg i veien eller skinnegangen. Den ansvarlige, moralske lokfører og
bilist vil være nødt til å reagere følelsesmessig /korrekt/ på denne
situasjonen for at ikke /andre/ mennesker skal lide på grunn av det.

Men mennesker som er så himmelropende stupide at de gang på gang
legger følelsene sine midt i veien for forbipasserende på Usenet og
gang på gang hyler «det er din skyld at du kjørte over følelsene mine
som jeg la midt i veien og rett foran deg!» og går til frontalangrep
mot dem som kjørte over dem og avkrever dem både unnskyldninger og
anger mens de selv kan fly på dem som bare har tedd seg /normalt/ på
Usenet-veiene ved å poste sine meningsytringer til alles frivillige
beskuelse, med et bevisst ønske om å skade de normale brukerne av
Usenet, de er rett og slett ikke egnet for å ferdes på Usenet og må
holdes unna veiene med makt.

Det svært viktige skillet mellom Usenet og fysisk kommunikasjon
mellom mennesker er at Usenet er et skriftlig medium der leseren er
nødt til å omforme sterile, kalde, døde ord på en skjerm til et annet
menneskes meninger, følelser og hensikter, for så å forholde seg til
sin egen forestilling om dette mennesket. I den virkelige verden er
det slik at man /vet/ hvorvidt hensiktene til den man står overfor er
gode eller onde fordi mennesker er slik laget at de både formidler og
oppfatter sine intensjoner gjennom kroppssproget, herunder tonefall,
og man /vet/ om det de sier er alvorlig ment eller ironisk eller hatsk
eller vennlig, osv. I den virtuelle verden er man nødt til å innbille
seg alt det man ikke ser, og det blir med ett svært viktig å analysere
hvordan sansningen vår i den virkelige verden faktisk foregår. Vi vet
nå mer om hvordan hjernen bygger opp en modell av virkeligheten enn
vi gjorde da de foreldede og direkte gale teoriene om at sansene våre
er enslags énveis-kanal inn til hjernen dukket opp for å forklare at
vi kan stole på sansningen. Nå vet vi at hjernen bygger opp en modell
av virkeligheten som den kontinuerlig finpusser ved å fokusere på det
som skiller seg ut og som avviker mellom modell og virkelighet. Vi
vet hvordan konsentrasjonsmekanismen virker, men ikke hvordan vi får
behov for å konsentrere oss og sammenligne modell og virkelighet. I
den fysiske verden fungerer godt dette hos normale mennesker, som er
svært flinke til å ta til seg motinformasjon og overraskelser sålenge
de ikke behøver å tenke seg om og sålenge de egentlig er forberedt på
at sansningen kan produsere motinformasjon og overraskelser. Men hos
noen mennesker slutter dette å fungere etter en stund, og de når et
slags metningspunkt hvor de vet «nok» om virkeligheten og derfor ikke
ser noe poeng i å konsentrere seg om den, lenger, men kan leve helt i
sin egen verden, og de faller utenfor gruppen «normale mennesker» på
forskjellig vis. På nettet, derimot, sitter vi mennesker og behandler
motinformasjon som vi er nødt til produsere på egenhånd, den blir
ikke formidlet til oss gjennom automatiske sanseinntrykk. Modellen
og oppfatningene fra virkeligheten er /begge/ konstruert av hjernen,
og den må drive kontinuerlig egen-kontroll for at modellene skal være
så riktige som mulig. Dette krever helt åpenbart en masse arbeide og
det er langt fra feilfritt, akkurat som vanlig sansning også medfører
at man tar feil av hva man har sanset men så korrigerer det såsnart
en sanser noe som ikke stemmer med antagelsene. Vår evne til å
forstå virkeligheten rundt oss betinger at vi driver denne prosessen
hele tiden, for ellers vil vi skade oss og oppleve fysisk smerte ved
at vi stanger hodet i åpne skapdører, sparker borti dørkarmer med
nakne tær, tråkker på skarpe gjenstander på gulvet, skrur på altfor
varmt vann i dusjen, skjærer av oss fingeren når vi skjærer brød, og
så videre slik leseren humrer over å gjenkjenne fra dagliglivet, men
også på Usenet og Internet er det slik at når man opplever en smerte
over at ens antagelser ikke stemmer med virkeligheten og man begår
feil som har /forsinkede/ smertefulle reaksjoner, så må man justere
modellen for å passe med virkeligheten. Dersom en har det med å slå
igjen skapdører med knyttneven, sparke enda hardere til dørkarmen
eller skarpe gjenstander på gulvet, knuser dusjhodet i raseri, eller
kappe av seg alle fingrene i frådende sinne over at kniven ikke så
forskjell på finger og brød, kan man også forklare hvorfor man gyver
løs på det som skapte smerten på Usenet/Internet, men dersom man ikke
er sprøyte gal og pleietrengende psykotisk, vil man først og fremst
/lære/ av den smertefulle erfaringen og ihvertfall ikke /gjenta/ den
samme tabben. Folk som er voldsomt klønete, er både uoppmerksomme og
uinteressert i om modellen av virkeligheten er korrekt, og de hangler
gjennom livet med dårlige approksimasjoner og vil sannsynligvis en
dag falle i veien eller skinnegangen og bli overkjørt, men der er
/fortsatt/ ingen som vil skylde på bil- eller lokføreren for ulykken.

På Usenet, derimot, der skal andre mennesker ta hensyn til hvordan
den ene himmelropende stupide klønen etter den andre ter seg. På
Usenet /er/ det skapdørens feil at den var der leseren ville ha hodet
sitt akkurat da. På Usenet /er/ det dusjens feil at den er for varm.
På Usenet /er/ det knivens skyld at du skar deg. På Usenet /er/ det
virkeligheten som er feil og modellen som er riktig. Grunnen til at
så mange mennesker på Usenet oppfører seg som sinnsyke, er at de /er/
sinnsyke i den alminnelig aksepterte forståelsen av ordet, for de har
en fullstendig feilaktig modell av virkeligheten og klarer ikke å ta
til seg motinformasjon eller korrigere modellen når deres handlinger
ikke har den konsekvensen de forventer at de skal ha. På Usenet ser
vi mennesker som gang på gang legger følelsene sine i veien for folk
de /vet/ at kommer til å overkjøre dem så flisene fyker, og så hyler
de som stukne griser over at det /selvsagt/ gjorde veldig vondt, for
så å legge enda flere følelser ut til almen overkjøring og så forsøker
de å skilte med «idioter leker på motorveien, kjør forsiktig» heller
enn å pelle seg til helvete vekk fra trafikken.

Hvordan du føler deg, er ditt eget fordømte ansvar, og ingen andres.
Hvilke følelser du lar andre påvirke gjennom /skriftlig/ informasjon
som du er nødt til prosessere på egenhånd for i det hele tatt å få
noe ut av den, er bare opp til deg selv. Hvilken modell du har laget
deg og som du forholder deg til er /ditt eget ansvar/. Det er bare din
egen feil dersom denne modellen ikke stemmer, og det spiller ingen
rolle at /ingen/ modeller stemmer 100% med virkeligheten, ei heller
at andre mennesker ikke er modellérbare slik at man kan vite nok om
dem til å slippe å snakke med dem -- hele poenget med Usenet er at vi
nettopp skal snakke sammen -- du er selv ansvarlig for å foreta den
kontinuerlige tilpasningen av modellen ettersom du får motinformasjon
og overraskelser og opplever smertefulle konflikter mellom modell og
virkelighet. Du må /selv/ lære av den interaksjonen du står midt oppi
og ikke innbille deg at det bare er noen andres feil at du ikke føler
deg du trodde du skulle føle deg. Der er faktisk /ingen/ som gjør noe
mot deg på Usenet. Alt som skjer på Usenet er din egen forståelse av
utvekslet tekst. Du vet /ingenting/ om andres hensikter og motiver,
du /aner ikke/ om det folk skriver er hatsk eller vennlig, alvorlig
eller ironisk, eller noen av de andre tingene som du /vet/ når du har
med ekte mennesker å gjøre i fysiske kommunikasjonskanaler. Alt du
føler og opplever er skapt av deg selv og gjenspeiler erfaringene du
har hatt fra det virkelige liv. I denne kommunikasjonsformen er det
heller sjelden at mennesker faktisk klarer å prosessere motinformasjon
og reelt blir overrasket over det andre sier. Det hører med til det
sjeldne at folk begynner å se verden på en ny måte av noe de må ha
fulgt veldig godt med på for å oppdage at sa noe viktig om den verden
de selv lever i, men det hender. Det hender at det som ser ut til å
virke helt automatisk hos normale mennesker sålenge de slipper å
tenke, også kan virke når de tar over hele kontrollen over sin egen
virkelighetsforståelse og /må/ tenke for i det hele tatt å forholde
seg til andre mennesker. Det hender at klønete mennesker som vaser
ut i veien eller skinnegangen fordi de lever helt i sin egen verden,
oppdager at det ikke er bilens eller togets feil at de blir påkjørt,
men noe de har kontroll over selv. Det hender at folk som leser en
og annen Usenet-artikkel våkner opp og lukter kaffen og erkjenner at
det bare er de selv som har ansvaret for hva de føler og bare de selv
som er ansvarlig for at de lar sine følelser overkjøres av andre gang
på gang på gang.

Hvor mye «respekt» du trenger at andre behandler deg med, er også
ditt eget ansvar. Noen mennesker tror at dersom de ikke behandles
med «nok respekt», så får de automatisk rett til å mishandle andre og
vise det totale fravær av ekte respekt overfor dem som har «krenket»
dem. Den typen tilbakestående æreskultur hører hjemme rundt ekvator
og i kulturer som aldri har kommet seg noe særlig videre. Respekt er
noe du skaper hos andre mennesker gjennom din egen handling overfor
dem, ikke noe andre mennesker viser deg. Mennesker som virkelig har
/respekt/ for andre mennesker vet at et virkelig godt menneske aldri
noensinne behandler et annet menneske ut fra hvordan /de/ ser på /dem/,
men rettferdig og riktig /hver gang/, uansett hvordan de oppfører seg
tilbake. Et menneske som vil behandles med respekt legger ikke sine
helt private følelser iveien for andre slik at de kjører over dem når
de bedriver normal ferdsel. Et menneske med /selvrespekt/ vet at det
bare er en selv som er ansvarlig for ens virkelighetsforståelse, og
bare en selv en kan takke dersom virkeligheten og modellen ikke er
enige.

Hvordan skal man så sørge for at en ikke tar alvorlig feil av andre
mennesker man bare møter gjennom skriftlig kommunikasjon der leseren
er ansvarlig for tolkningen? Det er skremmende enkelt: man lar være
å lage seg modeller av andre mennesker og forholder seg kun til det
man faktisk forholder seg til, deres skriftlige meddelelser. Det er
/feil/ å innbille seg at man vet noe om et annet menneske etter å ha
lest hva det skriver, for det er bare en forsvinnende liten del av et
menneske som er involvert i formuleringen av skriftlig kommunikasjon.
Det er /feil/ å tro at man vet noe om et annet menneskes reaksjoner
på noe en /ikke/ har sett dem reagere på bare fordi man har sett noen
reaksjoner på noe en alltid har tolket forskjellig fra andre. Det er
/feil/ å tro at man kan forutsi andre mennesker når ethvert menneske
med vettet i behold vet at de ikke engang kan forutsi seg selv hele
tiden, men nettopp lever av å drive kontinuerlig selv-korreksjon i
forhold til omgivelsene som like kontinuerlig mater hjernen med mer
og mer informasjon om hvordan den ser ut. For å kunne fungere som
menneske, må man korrigere for feil i modellene så raskt som mulig,
og det gjelder i enda større grad på Usenet og Internet, fordi det er
så vanvittig lite informasjon som formidles gjennom tekst og så lite
av det andre egentlig har tenkt og ment som rekonstrueres korrekt i
hjernen til leseren. Det er derfor uhyre viktig for et normalt og
åndsfriskt menneske at det /lytter/ til motinformasjonen som formidles
skriftlig og som derfor trenger ekstra prosesseringskraft for å bidra
til de livsnødvendige korreksjonene av modellene.

Hvis du stanger hodet i en åpen skapdør, tråkker på skarpe ting, har
for varmt eller kaldt vann i dusjen, tråkker på vonde ting på gulvet
med bare føtter, sparker borti ting med ømme tær, lærer du å se bedre
etter og passe bedre på. Om du har med dynamiske systemer å gjøre
der du aldri kan vite hva de kommer til å foreta seg, så sjekker du
hver gang hvordan det ser ut før du vaser ut i alskens vær med for
lite eller for mye klær. Om du har med mennesker å gjøre på Usenet
som du ikke klarer å forutsi, så passer du ekstra godt på følelsene
dine og du legger dem /ikke/ iveien for folk som du har sett at ikke
bryr seg om alle de fordømte idiotene som fremdeles ikke har lært at
de ikke skal leke i motorveien. Om du vil ha færre drepte idioter i
trafikken, så holder du idiotene unna veien, du ber ikke alle kjøre
sakte fordi det er idiotenes menneskerett å vase i veien.

I mine øyne er et menneske som med vitende og vilje legger seg iveien
for andre slik at de blir overkjørt, den /virkelige/ drittsekken, for
ingen liker å oppleve at deres normale adferd plutselig skader noen
som reker uti veien foran dem. Usenet har alltid handlet om frie og
ufiltrerte meningsytringer fra mennesker som er tøffe nok til å reise
seg i salen og rope ut akkurat sin mening, og da er det bare /uhøflig/
av sutrekjerringer og overfølsomme sippehuer å legge seg iveien for
andre og skrike og bære seg over at de blir overkjørt og at ingen tar
hensyn til dem. Hvis du vil vase i veien og folk kjører over tærne
dine når de ikke helt klarer å unngå deg, så er det ditt eget fordømte
problem. Det går faktisk an å justere forventningene sine dersom man
ikke får det man forventer.
--
Erik Naggum, Oslo, Norway | HTML mail is discarded unread | 2004-149

Act from reason, and failure makes you rethink and study harder.
Act from faith, and failure makes you blame someone and push harder.
Arve Kirkevik
2004-05-28 20:40:09 UTC
Post by Erik Naggum
[...]
http://groups.google.com/groups?
q=ord+skade+OR+skader+OR+skadar+author:steinset&num=100&hl=no&lr=&ie=UTF-8
&scoring=d&filter=0

Gisle Hannemyr og Jan Ingvoldstad ble _paddesure_ da Olve Steinset påpekte
at ord ikke kan skade. Mistet de en penisforlengelse, og er dette
resultatet av all Viagrareklamen de har lastet ned?
Erik Naggum
2004-05-28 21:12:37 UTC
* Arve Kirkevik
Post by Arve Kirkevik
Gisle Hannemyr og Jan Ingvoldstad ble _paddesure_ da Olve Steinset
påpekte at ord ikke kan skade.
Folk som har blitt vant til at ord kan skade, vil ikke bare plutselig
få alt ansvaret for hvordan de selv føler om de skulle se lyset, de
vil også miste sitt kanskje eneste verktøy for å skade andre, og da
blir de både maktesløse og alene med seg selv. Folk skylder på andre
av en grunn, og det forekommer meg at man ikke begynner med den feige
og uærlige taktikken hvis man er vant til å ta ansvar for seg selv og
er vant til å beholde kontrollen over sitt eget liv. Jeg har mistanke
om at når noen opplever at de mister kontrollen over livet sitt på et
eller annet område, så vil mange gripe til «demoner» som skader dem,
istedet for å forholde seg til det langt skumlere fenomenet at /ingen/
sitter med kontrollen. Folk dikter opp guder for å forklare ting de
ikke finner forklaringer på, så det er ikke det minste rart at magisk
tenkning gir seg utslag i at ord alene (uten kroppssproget og måten
de er formidlet, vel å merke) skal ha en magisk kraft til å forandre
virkeligheten. Sannheten er nok heller at mange mennesker har så
dårlig kontroll over seg selv at de lar seg påvirke av andres ord, og
profitterer på å påvirke andre som mangler kontroll over seg selv.

Jeg tror troen på at ord kan skade er rendyrket ansvarsfraskrivelse.

Lasse G. Dahl
2004-05-28 21:31:53 UTC
Post by Erik Naggum
Jeg tror troen på at ord kan skade er rendyrket ansvarsfraskrivelse.
Det kan hende du har rett. Hva synes du samfunnet skal gjøre med de som
hevder seg skadet av ord?
--
Lasse G. Dahl <URL: http://www.lassedahl.com/ >

I'm a citizen of Legoland travellin' incommunicado
Arve Kirkevik
2004-05-28 23:33:38 UTC
Utrydde dem.
Hans Petter Nenseth
2004-05-31 00:29:53 UTC
Post by Erik Naggum
Jeg tror troen på at ord kan skade er rendyrket ansvarsfraskrivelse.
Jeg tror at å skrive noe man oppdager hadde en skadelig effekt for så
å gjemme seg bak overnevnte utsagn er ansvarsfraskrivelse.

Et av de største newsparadoksene er newsere som slenger rundt seg med
skjellsord de mener ikke kan skade. Hva er vitsen?
--
Den som prøver å stoppe kjeften på alle samtidig
må nødvendigvis gape for høyt.
Erik Naggum
2004-05-31 02:06:05 UTC
* Hans Petter Nenseth
Post by Hans Petter Nenseth
Jeg tror at å skrive noe man oppdager hadde en skadelig effekt for så
å gjemme seg bak overnevnte utsagn er ansvarsfraskrivelse.
Den eneste måten man kan få vite om den påståtte skadelige effekten
er at noen rapporterer om den. Dette kan de gjøre av to grunner:

(1) Den påstått skadelige effekten er ekte og de har latt noen andre
gripe direkte inn i livet sitt slik at de er åpne for skade gjennom
elektronisk formidlet skriftlig kommunikasjon, noe som de som
virkelig har et ønske om å skade dem vil komme til å utnytte,

(2) Den påstått skadelige effekten er oppdiktet og påstandene om den
brukes som hersketeknikk mot noen man ønsker å gjøre ansvarlig for
noe som aldri skjedde fordi det bringer med seg sosial stigmatisering.

Det finnes ingen holdbar metode for å skille disse to fra hverandre.
Elektronisk formidlet skriftlig kommunikasjon er utilstrekkelig for å
avsløre manipulativ løgn. Derfor kan det aldri være konstruktivt å
komme med påstander om noen skadelig effekt. Det er et personlig
problem som den enkelte må finne en måte å overleve. Siden dette er
umulig å skille (utenfra) fra å håndtere informasjonen slik at den
ikke medfører noen skade i utgangspunktet, bør man begynne med å lære
seg å forhindre skaden fra å oppstå, heller enn å bruke ressurser på
å rette opp en skade en i bunn og grunn har påført seg selv.

Du viser en besynderlig mangel på evne til å tenke gjennom det du
sier, men det er jo ikke noe nytt. Du tar for gitt at den skadelige
effekten faktisk finner sted, men da har du allerede fraskrevet deg
ansvaret for hvordan du føler etter å ha lest en tekst som ikke på
noen tenkelig måte kan inneholde nok informasjon til at du har grunn
til å bli skadet. Du må selv ha innbilt deg en hel masse ting om den
som har skrevet teksten, og denne innbilningen er ditt eget ansvar.
Så når du kommer rekende med ansvarsfraskrivelsen og forsøker å få
det til å se ut som om andre fraskriver seg ansvar for dine følelser
og dine handlinger, så har du oversett det såre faktum at de aldri
har hatt ansvar for dine følelser og dine handlinger i første omgang.
Argumentet ditt går altså ut på å skylde på noen for hvordan du har
det og for hva du gjør, og så kaller du det ansvarsfraskrivelse når
de ikke vil ha skylden for dine valg.
Post by Hans Petter Nenseth
Et av de største newsparadoksene er newsere som slenger rundt seg
med skjellsord de mener ikke kan skade. Hva er vitsen?
Det er avsky-erklæringer. Tenk deg om litt, nå.

At noe gjør vondt, betyr ikke at noen eller noe har skylden for at
det gjør vondt, for det er ikke all smerte som er eksogen. Å føle og
ta ansvar for endogene smerter er en del av jobben med å bli voksen.
Og nei, livet er ikke ment å være lett og smertefritt.
--
Erik Naggum, Oslo, Norway | HTML mail is discarded unread | 2004-152

Hans Petter Nenseth
2004-05-31 06:49:54 UTC
Post by Erik Naggum
* Hans Petter Nenseth
Post by Hans Petter Nenseth
[...]
Man leser av og til slike rapporter her på news.
Post by Erik Naggum
Du viser en besynderlig mangel på evne til å tenke gjennom det du
sier, men det er jo ikke noe nytt.
Vel, det ser i det minste ut til å gi deg et glimrende påskudd til
mange tastetrykk - så ikke klag.
Post by Erik Naggum
[...]
Dette har du da klart å skrive enklere før?
Post by Erik Naggum
Post by Hans Petter Nenseth
Et av de største newsparadoksene er newsere som slenger rundt seg
med skjellsord de mener ikke kan skade. Hva er vitsen?
Det er avsky-erklæringer. Tenk deg om litt, nå.
Jeg velger å tro at du snakker for deg selv her og at du har særdeles
stor avsky for får...
Post by Erik Naggum
At noe gjør vondt, betyr ikke at noen eller noe har skylden for at
det gjør vondt, for det er ikke all smerte som er eksogen. Å føle og
ta ansvar for endogene smerter er en del av jobben med å bli voksen.
Når du allikevel skriver så lange innlegg, hvorfor tar du deg ikke tid
til å skrive forståelig, i stedet for å bruke ord jeg tipper svært få
her kjenner? Jeg er fristet til å tro at du har en viss mengde
tastetrykk du må bruke i pinsen. Lykke til.
(Ordene endogen/eksogen er brukt henholdsvis 35 og syv ganger i no.*
sin historie ifølge Googlenews.)
Post by Erik Naggum
Og nei, livet er ikke ment å være lett og smertefritt.
Har livet noen mening i det hele tatt?
:)

På det følelsesmessige planet er det i mange tilfeller opp til oss
selv hvor bra/jævlig livet skal være - ut ifra våre egne
forutsetninger.
Erik Naggum
2004-05-31 14:01:07 UTC
* Hans Petter Nenseth
Post by Hans Petter Nenseth
Man leser av og til slike rapporter her på news.
Ja, og svært få av dem står til troende, siden de formes som angrep
på det de tror forskyldte smerten.
Post by Hans Petter Nenseth
Når du allikevel skriver så lange innlegg, hvorfor tar du deg ikke
tid til å skrive forståelig, i stedet for å bruke ord jeg tipper
svært få her kjenner?
Alle kan slå opp ord de ikke forstår i disse dager. Å lære seg ord
som «endogen« og «eksogen» er folk tjent med. Det er ingen forskjell
på å ha en mening som folk må tenke gjennom og gå ut og sjekke om de
kan se at stemmer og å bruke et ord som folk må tenke gjennom og gå
ut og undersøke hva betyr.

Hans Petter Nenseth
2004-05-31 14:32:53 UTC
Post by Erik Naggum
* Hans Petter Nenseth
Post by Hans Petter Nenseth
Man leser av og til slike rapporter her på news.
Ja, og svært få av dem står til troende, siden de formes som angrep
på det de tror forskyldte smerten.
Hva man vil tro på og ikke tro på er i bunn og grunn opp til en selv.
Post by Erik Naggum
Alle kan slå opp ord de ikke forstår i disse dager.
Tror du alle gjør det? Vil du frem med et budskap (på news) bør det
vel tilpasses de newserne du ønsker å nå? Eller er det virkelig din
mening at folk skal jobbe med innleggene dine, om trent som en
skoleoppgave?
Jeg ser at f.eks Øyhusav og til med vilje bruker utilgjengelige
faguttrykk som et "våpen".
Post by Erik Naggum
Å lære seg ord som «endogen« og «eksogen» er folk tjent med.
Javel? Fordi du kjenner ordene?
Post by Erik Naggum
Det er ingen forskjell på å ha en mening som folk må tenke gjennom
og gå ut og sjekke om de kan se at stemmer og å bruke et ord
som folk må tenke gjennom og gå ut og undersøke hva betyr.
Kanskje ikke for deg.

Og hvordan sjekker man at folks meninger stemmer?
Erik Naggum
2004-06-01 01:20:31 UTC
* Hans Petter Nenseth
Vil du frem med et budskap (på news) bør det vel tilpasses de
newserne du ønsker å nå? Eller er det virkelig din mening at folk
skal jobbe med innleggene dine, om trent som en skoleoppgave?
Jeg har sagt deg før, og jeg sier det igjen: Dersom du ikke klarer å
følge med på det jeg skriver, betyr det at du ikke er publikum for
det jeg skriver. Det er ingen menneskerett å være publikum for det
jeg skriver. Føler du deg (satt) utenfor, er det ditt problem. Hvis
du ikke vil gjøre deg den minste anstrengelse for å forstå noe du
ikke allerede forstår før du leser det jeg skriver, er du fullstendig
uinteressant for meg å nå. Jeg klarer faktisk ikke å finne én eneste
grunn til at jeg skulle ha lyst til å nå akkurat deg. Om du føler at
du ikke tilhører det celebre publikum jeg virkelig ønsker å nå fordi
jeg bruker ord du ikke kan, så er det en svært heldig bivirkning av å
uttrykke meg presist.
--
Erik Naggum, Oslo, Norway | HTML mail is discarded unread | 2004-153

Hans Petter Nenseth
Hans Petter Nenseth
2004-06-01 07:04:58 UTC
Post by Erik Naggum
Jeg har sagt deg før, og jeg sier det igjen: Dersom du ikke klarer å
følge med på det jeg skriver, betyr det at du ikke er publikum for
det jeg skriver.
Om du mener at folk som ikke klarer å følge med på det du skriver ikke
er i din målgruppe, hvorfor bruker du så mye tid på å forklare det du
skriver for folk?
Terje Henriksen
2004-05-31 11:02:58 UTC
Post by Erik Naggum
[...]
Jo!

--
Terje Henriksen
Kirkenes
Hanne Sofie Røed
2004-05-31 11:25:06 UTC
Post by Erik Naggum
Og nei, livet er ikke ment å være lett og smertefritt.
Jo!
Hva som er meningen og ikke, tør jeg ikke uttale meg om. Men jeg er
ganske sikker på at det er vanskelig å vokse og utvikle seg som menneske
dersom man har et lett og smertefritt liv.
--
Hanne

B.I.T.C.H.
(Babe In Total Control of Herself)
Hans Petter Nenseth
2004-05-31 11:30:12 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
Post by Erik Naggum
[...]
Det der får vel de som har hatt det slik uttale seg om?
Det finnes folk som syns selv de verste ting i livet er en dans på
roser.
Hanne Sofie Røed
2004-05-31 11:40:00 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Hanne Sofie Røed
Post by Erik Naggum
[...]
Jeg hadde det sånn selv i mange, mange år. Og selv om jeg ikke er så
forferdelig gammel enda, så klarer jeg jo fint å se tilbake og finne ut
hvilke perioder jeg utviklet meg mest i.
Post by Hans Petter Nenseth
Det finnes folk som syns selv de verste ting i livet er en dans på
roser.
Selvsagt, men det betyr vel ikke at de vokser og utvikler seg på det?

Hans Petter Nenseth
2004-05-31 12:03:42 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Det finnes folk som syns selv de verste ting i livet er en dans på
roser.
Selvsagt, men det betyr vel ikke at de vokser og utvikler seg på det?
Det jeg setter spørsmålstegn ved her er om man _må_ ha det jævlig for
å få fremgang og vekst?
Mange ser ut til å mene det, men jeg er litt i tvil.
Hanne Sofie Røed
2004-05-31 12:18:28 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Det jeg setter spørsmålstegn ved her er om man _må_ ha det jævlig for
å få fremgang og vekst?
Det er forskjell på å ha det _jævlig_ og å oppleve smerte. Og man kan
sikkert leve bra uten å ha møtt tøff motgang også, men hvorvidt man
utvikler seg like mye som de som har hatt sine motbakker, det er jeg
litt usikker på.
Post by Hans Petter Nenseth
Mange ser ut til å mene det, men jeg er litt i tvil.
Noen klarer det sikkert, men jeg tror ikke det er så mange av dem.

Btw; er du klar over at den derre siteringslinja di er vanvittig
irriterende? Jeg ber deg ikke endre den, jeg bare lurer på om du er klar
over det.

Hans Petter Nenseth
2004-05-31 12:25:59 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
Post by Hans Petter Nenseth
[...]
Jeg og.
Post by Hanne Sofie Røed
Post by Hans Petter Nenseth
Mange ser ut til å mene det, men jeg er litt i tvil.
Noen klarer det sikkert, men jeg tror ikke det er så mange av dem.
Jeg vet ikke.
Post by Hanne Sofie Røed
Btw; er du klar over at den derre siteringslinja di er vanvittig
irriterende? Jeg ber deg ikke endre den, jeg bare lurer på om du er klar
over det.
Det er enkelte som reagerer på den, ja. Se på den som et
innpakningspapir. Ville du la vær å pakke opp en pakke om du ikke
likte papiret den var pakket i?
Hanne Sofie Røed
2004-05-31 12:50:22 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Hanne Sofie Røed
[...]
Nei, ikke en gave. Men det _har_ hendt at jeg har latt være å kjøpe et
produkt bare fordi jeg synes innpakningen er så grusom.

Hans Petter Nenseth
2004-05-31 12:54:49 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
Nei, ikke en gave. Men det _har_ hendt at jeg har latt være å kjøpe et
produkt bare fordi jeg synes innpakningen er så grusom.
Plonket pga irriterende siteringslinje, mao?
:)

Jeg glemte jo rent å spørre hva du mener er så irriterende med den.
Kjerstin Solbakken
2004-05-31 13:15:13 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Plonket pga irriterende siteringslinje, mao?
:)
Jeg glemte jo rent å spørre hva du mener er så irriterende med den.
Det har jeg lyst til å svare på! På meg virker den rett og slett
nedlatende.
--
ks - Autorisert Førstebanker©

Jaja. Så var det fram med pistolen igjen, da.
http://home.ringnett.no/kjerstin/kjerstinpistol.htm
Hans Petter Nenseth
2004-05-31 13:24:56 UTC
Post by Kjerstin Solbakken
Det har jeg lyst til å svare på! På meg virker den rett og slett
nedlatende.
Fint at det nå er avgjort her at ord ikke kan skade, da...
:)

Uansett er den altså ikke ment slik.
Hanne Sofie Røed
2004-05-31 13:36:27 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Kjerstin Solbakken
Det har jeg lyst til å svare på! På meg virker den rett og slett
nedlatende.
Fint at det nå er avgjort her at ord ikke kan skade, da...
:)
Hvem snakket om _skade_? Den virker nedlatende (helt enig med Kjerstin)
og useriøs, og det gjør at jeg mister litt lysten til å være seriøs
tilbake. Prøver å ikke henge meg for mye opp i den, men jeg kjenner at
jeg blir irritert når øynene mine streifer borti den. Ikke at det er
ditt ansvar på noe vis, jeg føler bare et ekstremt behov for å fortelle
om det.
Post by Hans Petter Nenseth
Uansett er den altså ikke ment slik.
Hvordan var den ment, da?

Hans Petter Nenseth
2004-05-31 13:44:12 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
Post by Hans Petter Nenseth
Fint at det nå er avgjort her at ord ikke kan skade, da...
:)
Hvem snakket om _skade_?
Jeg henviste her til "avgjørelsen" om at ord ikke kan skade.
Post by Hanne Sofie Røed
[...]
Ikke mitt ansvar? Vel, jeg kunne jo bytte den ut - men da må jeg først
ha en ny.
Post by Hanne Sofie Røed
Post by Hans Petter Nenseth
Uansett er den altså ikke ment slik.
Hvordan var den ment, da?
På samme måte som de andre siteringslinjene mine, å piffe opp. De
betyr ingenting, er ikke personlige - selv om jeg av og til
skreddersyr dem etter innholdet.
Hanne Sofie Røed
2004-05-31 13:55:23 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Hanne Sofie Røed
Post by Hans Petter Nenseth
Fint at det nå er avgjort her at ord ikke kan skade, da...
:)
Hvem snakket om _skade_?
Jeg henviste her til "avgjørelsen" om at ord ikke kan skade.
Ja, det skjønte jeg. Men det var altså ikke snakk om at siteringslinja
di _skadet_ på noe vis. Den er bare irriterende.
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Hanne Sofie Røed
[...]
Nei, det er jo jeg som lar meg irritere av den, og det er jo ikke ditt
ansvar.
Post by Hans Petter Nenseth
Vel, jeg kunne jo bytte den ut - men da må jeg først ha en ny.
Bare si ifra om du vil ha noen tips... Eller så kan du jo kikke litt på
de andre postingene her, og vurdere å bruke en standardlinje.

Hans Petter Nenseth
2004-05-31 14:22:42 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
Nei, det er jo jeg som lar meg irritere av den, og det er jo ikke ditt
ansvar.
Nå som jeg vet det osv...
Post by Hanne Sofie Røed
Bare si ifra om du vil ha noen tips... Eller så kan du jo kikke litt på
de andre postingene her, og vurdere å bruke en standardlinje.
Det er nettopp den standardgreia jeg vil unngå.

Og så ser jeg det pussige i at folk henger seg opp i akkurat dette.
Hanne Sofie Røed
2004-05-31 14:43:22 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Hanne Sofie Røed
Bare si ifra om du vil ha noen tips... Eller så kan du jo kikke litt på
de andre postingene her, og vurdere å bruke en standardlinje.
Det er nettopp den standardgreia jeg vil unngå.
Hvorfor?
Post by Hans Petter Nenseth
Og så ser jeg det pussige i at folk henger seg opp i akkurat dette.
Jeg på min side er fornøyd over at dagen er såpass bra ellers at jeg
greier å irritere meg over en bagtell.

Hans Petter Nenseth
2004-05-31 14:49:18 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
Post by Hans Petter Nenseth
Det er nettopp den standardgreia jeg vil unngå.
Hvorfor?
Fordi den er så irriterende kjedelig. Det jeg gjør er å piffe opp
fasaden litt.
Post by Hanne Sofie Røed
Post by Hans Petter Nenseth
Og så ser jeg det pussige i at folk henger seg opp i akkurat dette.
Jeg på min side er fornøyd over at dagen er såpass bra ellers at jeg
greier å irritere meg over en bagtell.
Det kan jeg jo støtte deg i.
Keera Ann Fox
2004-05-31 20:04:17 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
[...]
Fordi hver gang vi leser noe fra deg som er svar på oss, leser vi at vi
har vært ivrige etter å imponere, og dermed virker det som om du ikke
tar den du siterer på alvor.

Jeg føyer meg hermed til listen over folk som irriterer seg over
siteringslinjen din.
--
****** Keera in Norway ******
* Think big. Shrink to fit. *
http://home.online.no/~kafox/
Hans Petter Nenseth
2004-05-31 20:07:46 UTC
Post by Keera Ann Fox
Fordi hver gang vi leser noe fra deg som er svar på oss, leser vi at vi
har vært ivrige etter å imponere, og dermed virker det som om du ikke
tar den du siterer på alvor.
Det er riktig at jeg ikke alltid tar folk jeg svarer (eller ikke
svarer) alvorlig, men det kan ikke leses ut av siteringslinjen.
Post by Keera Ann Fox
Jeg føyer meg hermed til listen over folk som irriterer seg over
siteringslinjen din.
For sent egentlig.
Keera Ann Fox
2004-05-31 20:20:33 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Keera Ann Fox
Jeg føyer meg hermed til listen over folk som irriterer seg over
siteringslinjen din.
For sent egentlig.
Jeg liker din nye. :-)
--
****** Keera in Norway ******
* Think big. Shrink to fit. *
http://home.online.no/~kafox/
Hanne Sofie Røed
2004-05-31 20:35:01 UTC
Post by Keera Ann Fox
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Keera Ann Fox
Jeg føyer meg hermed til listen over folk som irriterer seg over
siteringslinjen din.
For sent egentlig.
Jeg liker din nye. :-)
Den æ'kke så verst, nei!

Arve Kirkevik
2004-05-31 17:30:15 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Kjerstin Solbakken
[...]
Hans Petter Drittsekk _har_ ikke sansen for nyanser, og vil heller aldri få
det. Husk på at hjernen hans er alvorlig skadd av selvpåført etanolmisbruk,
og hans tidlige fravær av empati er ikke akkurat blitt noe _mindre_
fraværende på _den_ måten.

Nå bare viderefører han etanolmisbruket sitt i usenetinnpakning.
Post by Hanne Sofie Røed
Den virker nedlatende
Nenseth har aldri vært noe annet enn en nedlatende dritt av en
menneskeforakter, og hans forkjærlighet for å lage kvalm vil ikke forsvinne
under noen omstendighet.

Når jeg blir president i 2014, skal samtlige pilsinvalide sperres inne i
psykiatriske arbeidsleire på livstid, slik at det blir slutt på at de som
omflakkende sosiale amøber begår skade på andres hjerne ved å påføre dem
åndssvake sanseinntrykk.

Vår alles kjære Adolf Hitler, som hjalp verden fremover, godt medisinert på
metamfetamin, hentet mange gode ideer fra datidens tyske og amerikanske
psykiatriske forskning; han hadde den evnen at han hentet gode ideer fra
_ethvert_ område, og sydde det sammen til verdens hittil beste ideologi -
nasjonalsosialismen.

I min presidentperiode skal fotballnullene gis den samme psykiatriske
behandling som de pilsinvalide.
Hans PS Alnes
2004-05-31 17:39:34 UTC
Post by Arve Kirkevik
[...]
Dessverre for deg så blir jeg president i 2010. Så siden du har avslørt deg nå
så....
hPSa - ***@høtmail.com -
Alf Ivar Tronsmo
2004-05-31 17:39:52 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Fint at det nå er avgjort her at ord ikke kan skade, da...
:)
Uansett er den altså ikke ment slik.
Helt utrolig at folk henger seg opp i slikt. Man må da kunne se litt humoristisk på ting ? Eller se
litt skjevt på saker og ting ?
--
Alf Ivar Tronsmo
www.tronsmo.com

www.tempelridder.no
Dag Fjellby
2004-05-31 17:46:31 UTC
Post by Alf Ivar Tronsmo
Post by Hans Petter Nenseth
[...]
Jeg _kan_ forstå at HPN sine innledninger til meldinger kan virke
irriterende på mange. Likevel er jeg enig med deg. Man *må* kunne godta
slikt og heller prøve å se humoren i det. At folk henger seg opp i slikt er
imo news sitt verste problem for tiden...bortsett fra *meg* da. :-P
--
df - Rota det til igjen, som vanlig...

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Kjerstin Solbakken
2004-05-31 17:57:18 UTC
I et forsøk på å ikke virke som en komplett idiot feilet Dag Fjellby grovt
Post by Dag Fjellby
[...]
Kanskje du har rett. Kanskje man skal være litt mer fleksibel.
Eller kanskje ikke.

Dag Fjellby
2004-05-31 18:13:23 UTC
Post by Kjerstin Solbakken
I et forsøk på å ikke virke som en komplett idiot feilet Dag Fjellby
*Hahahahahahaha* Jeg visste det. Godt jobba Kjerstin! LOL
Post by Kjerstin Solbakken
Post by Dag Fjellby
[...]
Den der passet nå utmerket for meg i alle fall. Jeg har jo brukt en god del
av Pinsen på å oppføre meg som en komplett idiot, så la den der st...for all
del.

Kjerstin Solbakken
2004-05-31 18:33:00 UTC
Post by Dag Fjellby
Post by Kjerstin Solbakken
I et forsøk på å ikke virke som en komplett idiot feilet Dag Fjellby
*Hahahahahahaha* Jeg visste det. Godt jobba Kjerstin! LOL
;-)
Post by Dag Fjellby
Den der passet nå utmerket for meg i alle fall. Jeg har jo brukt en god del
av Pinsen på å oppføre meg som en komplett idiot, så la den der st...for all
del.
Hvis man først skal oppføre seg som en komplett idiot, hvorfor ikke gjøre
det i pinsen? Noe må man jo sprite opp disse fridagene med.

Dag Fjellby
2004-05-31 18:44:19 UTC
I beste mening, men helt uten å ane konsekvensene skrev Kjerstin Solbakken
Post by Kjerstin Solbakken
Post by Dag Fjellby
Den der passet nå utmerket for meg i alle fall. Jeg har jo brukt en god del
av Pinsen på å oppføre meg som en komplett idiot, så la den der stå...for all
del.
Hvis man først skal oppføre seg som en komplett idiot, hvorfor ikke gjøre
det i pinsen? Noe må man jo sprite opp disse fridagene med.
Ja, du har helt klart et poeng der. Men hjelpe meg for et rabalder det
ble...jeg har flere ganger tenkt på å spørre deg om å få låne pistolen din.
Det har blitt med tanken...kanskje like greit :-?
--
df - Testing 40tude Dialog

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Alf Ivar Tronsmo
2004-05-31 18:53:14 UTC
Post by Dag Fjellby
Ja, du har helt klart et poeng der. Men hjelpe meg for et rabalder det
ble...jeg har flere ganger tenkt på å spørre deg om å få låne pistolen
din. Det har blitt med tanken...kanskje like greit :-?
Fylla har skylda ?
--
Alf Ivar Tronsmo
www.tronsmo.com

www.tempelridder.no
Dag Fjellby
2004-05-31 18:58:50 UTC
I beste mening, men helt uten å ane konsekvensene skrev Alf Ivar Tronsmo
Post by Alf Ivar Tronsmo
Post by Dag Fjellby
[...]
Hadde jeg bare hatt *den* å skylde på! Har kun drukket noen få pils i
pinsen, så jeg får ta skylda sjæl! ;)
--
df - Testing 40tude Dialog

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Alf Ivar Tronsmo
2004-05-31 19:01:18 UTC
Post by Dag Fjellby
Post by Alf Ivar Tronsmo
Fylla har skylda ?
Hadde jeg bare hatt *den* å skylde på! Har kun drukket noen få pils i
pinsen, så jeg får ta skylda sjæl! ;)
Sukk. Det er alltid verst når man ikke har noe sånt å skylde på. Da er man liksom intet annet enn
en stor tosk......
--
Alf Ivar Tronsmo
www.tronsmo.com

www.tempelridder.no
Kjerstin Solbakken
2004-05-31 19:00:35 UTC
Post by Dag Fjellby
Ja, du har helt klart et poeng der. Men hjelpe meg for et rabalder det
ble...jeg har flere ganger tenkt på å spørre deg om å få låne pistolen din.
Det har blitt med tanken...kanskje like greit :-?
Må innrømme at jeg ikke har finlest alt som har blitt postet her i pinsen,
jeg har hatt enormt triveligere ting å ta meg til. Men at det har stormet
litt rundt toppen din, det har jeg fått med meg.

Men vet du hvilket ord som er mitt favorittord?
*BYGONES*
Flott ord.

Og den pistolen, den er i alles eie, den. I alle fall på den måten _jeg_
eier den.

Anne Kjersti Kolberg
2004-05-31 19:13:46 UTC
[Kjerstin Solbakken]
Post by Kjerstin Solbakken
Men vet du hvilket ord som er mitt favorittord?
*BYGONES*
Flott ord.
Jeg liker også variasjonen: hakuna matata.. -det er fortid!
--
Anne Kjersti

Hvilken hjelp er det i at pennen er mektigere enn sverdet,
hvis du ikke av og til får spidde noen med en kulepenn?
(P. J. O'Rourke)
Dag Fjellby
2004-05-31 18:21:17 UTC
Post by Dag Fjellby
[...]
Vær fleksibel du, det kommer du langt med. :o)
--
df - Autorisert Andrebanker©

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Kjerstin Solbakken
2004-05-31 17:50:52 UTC
Post by Alf Ivar Tronsmo
Helt utrolig at folk henger seg opp i slikt. Man må da kunne se litt humoristisk på ting ? Eller se
litt skjevt på saker og ting ?
Nei.

Jeg eier overhodet ikke humor. Jeg har absolutt _ingen_ evne til å se
skjevt på verken saker eller ting.

Og jeg syns det er helt utrolig at noen kan se anderledes på ting enn jeg
gjør.

Dag Fjellby
2004-05-31 17:55:12 UTC
Post by Kjerstin Solbakken
Post by Alf Ivar Tronsmo
Helt utrolig at folk henger seg opp i slikt. Man må da kunne se litt
humoristisk på ting ? Eller se litt skjevt på saker og ting ?
Nei.
Pøh!
Post by Kjerstin Solbakken
Jeg eier overhodet ikke humor. Jeg har absolutt _ingen_ evne til å se
skjevt på verken saker eller ting.
Joda, det har du det!
Post by Kjerstin Solbakken
Og jeg syns det er helt utrolig at noen kan se anderledes på ting enn
jeg gjør.
Hmmm? :o)
--
df - Autorisert Andreklossmajor©

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Ivar Birkeland
2004-05-31 14:15:15 UTC
* Kjerstin Solbakken
Post by Kjerstin Solbakken
Post by Hans Petter Nenseth
[...]
Enig. Dessuten, slik jeg oppfatter det, bruker han den enten
for å provosere, fordi han mangler sosiale antenner, eller rett
og slett fordi han er dum.
Hans Petter Nenseth
2004-05-31 14:19:17 UTC
Post by Ivar Birkeland
Enig. Dessuten, slik jeg oppfatter det, bruker han den enten
for å provosere, fordi han mangler sosiale antenner, eller rett
og slett fordi han er dum.
Hvorfor ikke en kombinasjon, Birkeland?
Dag Fjellby
2004-05-31 18:33:14 UTC
I beste mening, men helt uten å ane konsekvensene skrev Hans Petter Nenseth
Er det _virkelig_ mulig å kombinere? :)
--
df - Testing 40tude Dialog

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Hans Petter Nenseth
2004-05-31 19:05:51 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Ivar Birkeland
[...]
Andre her klarer det da utmerket...
Marianne Kristiansen
2004-05-31 12:59:55 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
Btw; er du klar over at den derre siteringslinja di er vanvittig
irriterende?
Det var da et merkelig spørsmål!

Ob.frust: Ting går alt for sent!
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Hanne Sofie Røed

Marianne Kristiansen
2004-05-31 13:41:34 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
Hva mener du?
Jeg trodde at det å irritere(eller noe i den leia) var hensikten.
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Hans Petter Nenseth
2004-05-31 13:48:16 UTC
Post by Marianne Kristiansen
Jeg trodde at det å irritere(eller noe i den leia) var hensikten.
Det er en utilsiktet bivirkning.
Marianne Kristiansen
2004-05-31 13:56:30 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Marianne Kristiansen
Jeg trodde at det å irritere(eller noe i den leia) var hensikten.
Det er en utilsiktet bivirkning.
-men ikke helt uvelkommen? ;-)

Jeg må tilstå at jeg ikke kikker opp dit lenger. Jeg er vel ikke ivrig nok.
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Hans Petter Nenseth
2004-05-31 14:22:25 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Det er en utilsiktet bivirkning.
-men ikke helt uvelkommen? ;-)
I enkelte tilfeller, dog absolutt ikke i Solbakken og Røed sitt.
Post by Marianne Kristiansen
Jeg må tilstå at jeg ikke kikker opp dit lenger. Jeg er vel ikke ivrig nok.
Jeg ser ikke alltid etter selv.
Jeg syns forøvrig din er irriterende kjedelig og formell. Men jeg
laster deg ikke for den, det er et standardoppsett.
Marianne Kristiansen
2004-05-31 15:12:37 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Jeg syns forøvrig din er irriterende kjedelig og formell. Men jeg
laster deg ikke for den, det er et standardoppsett.
Det er bare det, at nå har du hatt _din_ så lenge at den har blitt et
standardoppsett, den også. :-P

Siden jeg sjelden kikker opp, spiller det ikke så mye rolle for meg hva det
står. Jeg konsentrerer meg om innleggene.

Ob.frust: Jord under neglene.
Bonusglede: I år vier jeg meg til 6-8 potter og lar blomsterbedene seile i
sin egen sjø under bark.
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Hans Petter Nenseth
2004-05-31 15:32:47 UTC
Post by Marianne Kristiansen
Det er bare det, at nå har du hatt _din_ så lenge at den har blitt et
standardoppsett, den også. :-P
Tanken har slått meg, ja.
Post by Marianne Kristiansen
Siden jeg sjelden kikker opp, spiller det ikke så mye rolle for meg hva det
står. Jeg konsentrerer meg om innleggene.
Fint, det er det som er meningen - også med mine innlegg.
Barkbåt.
Marianne Kristiansen
2004-05-31 15:37:33 UTC
Ærru gæærn! Jeg har ennå ikke fått somlet meg til å kjøpe trådløst tastatur
og mus, så jeg skriver _veldig forsiktig_ på tastaturet til Laptopen.
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Hans Petter Nenseth
Marianne Kristiansen
2004-05-31 17:11:21 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Bedre?
Jatakk :-)

Ob.frust: Tung i huet. Vårslappheten varer lenger og lenger for hvert år,
tror jeg.
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Arve Kirkevik
2004-05-31 16:22:16 UTC
Post by Marianne Kristiansen
Ærru gæærn! Jeg har ennå ikke fått somlet meg til å kjøpe trådløst
tastatur og mus, så jeg skriver _veldig forsiktig_ på tastaturet til
Laptopen.
*skriiiik*

IKKE kjøp trådløst! Det _spiser_ batterier verre enn Fanden spiser Terje
Henrikser i helvete; skal du ha batterier som _varer_ i slike satans
produkter, så må du satse på litiumbatterier, og de koster 89 kroner for to
stk. mignon ("Energizer, Lasts up to 5X longer in digital cameras").

Litium er et grunnstoff som kan brukes i tennsats til bomber og til å
stabilisere stemningsleiet til manisk-depressive; videre også til å dempe
aggresjon hos kronisk aggressive personer. Hugo San Policarpo hadde derfor
hatt stor nytte av litium. Det er også flere andre newsere som hadde hatt
godt av å spise litt av det stoffet. Hvis ikke legen vil gi det til dine
aggressive venner, kan du anbefale dem å spise litiumbatterier i stedet.
Dag Fjellby
2004-05-31 16:30:20 UTC
Post by Arve Kirkevik
[...]
Hahaha...:-) Nå fikk jeg meg en god latter av deg Kirkevik og det var _ikke_
deg jeg lo av, men det du skrev. Det var meget humoristisk skrevet. Jeg vil
heller ikke ha trådløst tastatur. Slik at når jeg sitter her og taster, får
kjerringa i naboleiligheten det /jeg/ rabler ned opp på sin skjerm. Er jeg
paranoid nå?
Post by Arve Kirkevik
[...]
Jeg har faktisk prøvd en del ting som skulle stabilisere stemningsleiet opp
gjennom åra, men aldri Litium. Er det noe fres i det?
--
df - Jeg maler deres hus *SVART* - PS! Har også andre farger©

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Hallgeir Fisketjøn
2004-05-31 17:56:39 UTC
den 31 mai 2004, skrev Dag Fjellby <***@hotmail.com> i news:***@uni-berlin.de:

| Jeg har faktisk prøvd en del ting som skulle stabilisere stemningsleiet opp
| gjennom åra, men aldri Litium. Er det noe fres i det?

Som Arve skriver så foreskrives lithium til manisk-depressive, og
etter det jeg kjenner til har lithium veldig bra virkning for
de med denne type lidelse.

X-Postet til no.alt.frustrasjoner og no.fag.diverse og no.fag.medisin.diverse
- hallgeir
Marianne Kristiansen
2004-05-31 17:09:13 UTC
Post by Arve Kirkevik
[...]
*klamre seg fast til bordplata*
Post by Arve Kirkevik
IKKE kjøp trådløst! Det _spiser_ batterier verre enn Fanden spiser Terje
Henrikser i helvete;
Gjør han? Og jeg som trodde at han spiste glødende kull!
Post by Arve Kirkevik
skal du ha batterier som _varer_ i slike satans
produkter, så må du satse på litiumbatterier, og de koster 89 kroner for to
stk. mignon ("Energizer, Lasts up to 5X longer in digital cameras").
Hørt om oppladbare? Forøvrig har jeg allerede et trådløst tastatur i hus.
Jeg hadde det i godt og vel ett år før jeg måtte skifte batterier i det.
Feilen med det tastaturet er bare at tastene henger litt i hverandre, og
det er noe dritt når man skal skrive touch!

Musa derimot, _den_ brukte sinnssykt mye batterier! -men nå får man jo mus
med ladestasjon. Kanskje det var noe galt med den musa jeg hadde, for den
stod og blinket hele tiden. Man skulle jo trodd at den skulle gå i
hvilestilling etter en stund eller no.

[snippe]

Og gruppebarbert.
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Alf Ivar Tronsmo
2004-05-31 17:29:24 UTC
[...]
*flire barnslig og holde koffert-kommentar for meg selv*
--
Alf Ivar Tronsmo
www.tronsmo.com

www.tempelridder.no
Arve Kirkevik
2004-05-31 17:45:11 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Det er en utilsiktet bivirkning.
-men ikke helt uvelkommen? ;-)
I enkelte tilfeller, dog absolutt ikke i Solbakken og Røed sitt.
Giid, en innrømmelse fra en empatifri etanoljævel?

Gå og drukne deg _nå_, for du har i dag gjort noe så bra at _alt_ i ditt liv
kan bare gå én vei ---->

nedover.

For øvrig vil jeg minne AU om at de gjorde noe dumt da de hørte på sin guru
Gisle Hannemyr da det gode forslaget om charter for no.test ble fremmet, som
var en vakker rettesnor for nye brukere som måtte lure på hva no.test skulle
være godt for. Da kunne man bare postet en link til charteret, så slapp man
forklare på nytt og på nytt og på nytt.

Slik man må til Geir Arne Moi, når han _hensynsløst_ sprer detaljer om
andres privatliv, og ofte "detaljer" som han har dyrket frem i sitt
fullkomment ekle hode, uten å innse at det nettopp er dét som har skjedd.

Hvis han kommer tilbake uten å ha lært _noe som helst_, så vil jeg fortsette
å gi ham voksenopplæring, av hensyn til hans sjikaneofre som han driver
privat terror mot.
Arve Kirkevik
2004-05-31 17:39:45 UTC
Hans Petter Nenseth prøver å lyve seg vekk fra at han er en patologisk
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Marianne Kristiansen
Jeg trodde at det å irritere(eller noe i den leia) var hensikten.
Det er en utilsiktet bivirkning.
Du er en ussel hund som har pisset på selvinnsikten sin. Slike personer har
ikke noe bak et ratt å gjøre. Jeg har sett litt for mye dritt på bilgruppen
som passer bedre på lukket psykiatrisk anstalt, i et hull i kjellergulvet
fullt av tvangstrøyer, beltevogner [senger med belter] elektrosjokkapparater
og lobotomikniver.

Her ønsker jeg at alle lesere og postere på bilgruppen skal tortureres.
For øvrig er jeg nå faktisk innstilt på å gjenopprette den _gamle_
newsstrukturen, der gruppene het no.bil, no.psykologi osv., for dette er mye
mer praktisk enn det åndssvake systemet som hierarkinaziene har gulpet opp
for at vi skal få meningsløse hierarkier som er pene å se på, akkurat slik
føydalherrene tenkte i føydaltiden.

Vi har mange føydalherrer i dagens samfunn også, og jeg tror at det i løpet
av min presidentperiode [fra 2014], når Norveghr blir republikk, vil komme
et sosialt opprør over hele den vestlige verden, som følge av den grove
undertrykkelsen av intelligente og følsomme mennesker som foregår på de
psykiatriske sykehusene, som er regjert av tanketomme og sadistiske
dørvaktjævler som bruker tiden på å løse kryssord for å slippe unna
pasientene.
Hans Petter Nenseth
2004-05-31 13:46:29 UTC
Post by Hanne Sofie Røed
Btw; er du klar over at den derre siteringslinja di er vanvittig
irriterende?
Det var da et merkelig spørsmål!
Hva mener du?
Hun mener sikkert at jeg burde vite at den er vanvittig irriterende.
:)
Marianne Kristiansen
2004-05-31 13:58:28 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Hun mener sikkert at jeg burde vite at den er vanvittig irriterende.
:)
Det også!

Ob.frust: Er hjernen min i ferd med å gå i frø? (Neitakk, jeg ønsker ikke
svar!). Formuleringen "burde vite" er da helt standard, men likevel fant
jeg den ikke da jeg svarte Hanne Sofie.
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Arve Kirkevik
2004-05-31 17:49:16 UTC
Da anbefaler jeg 60 mg Seroxat, med forsiktig opptrapping.
Marianne Kristiansen
2004-05-31 18:06:14 UTC
Post by Arve Kirkevik
Post by Marianne Kristiansen
Ob.frust: Er hjernen min i ferd med å gå i frø?
Da anbefaler jeg 60 mg Seroxat, med forsiktig opptrapping.
*google*
_Lykkepille_? mot hjernesvinn?
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite
Dag Fjellby
2004-05-28 21:00:34 UTC
Post by Erik Naggum
* Erlend Meyer
Post by Erlend Meyer
[...]
Jeg tillater meg å klippe i ditt gode innlegg her Naggum. Jeg stoppa opp på
det poenget med toget... Ikke for at det er noe å dvele med, men som
tidligere lokomotivfører (1980-1997), har jeg ganske god peiling på det du
skriver her. Et oppegående menneske i lokomotivet *vet* med en gang han/hun
ser noen i sporet foran seg...at dette går til helvete. Og - det går like
mye til _helvete_ for lokomotivføreren (som er maktesløs), som det gjør for
vedkommende i sporet.
--
df - Microsoft Outlook Express, because you're worth it©

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Johan Petter Naess
2004-05-28 21:34:52 UTC
Post by Dag Fjellby
Post by Erik Naggum
* Erlend Meyer
Post by Erlend Meyer
[...]
Hvis dette var årsaken,så skjønner jeg hvorfor du sluttet.
Det må være 1000 x bedere å være badevakt på stranda i Hellas :-)

Jpn
Erlend Meyer
2004-05-29 00:24:48 UTC
Erik Naggum:

Håper ikke dette var ment på meg, for her er det ca 10Ž000 ord for mye for
at jeg skal gidde å lese. Så mye bryr jeg meg ikke om _noe_.
--
Erlend Meyer

Det er bare en hastighet
Johan Petter Naess
2004-05-29 00:52:04 UTC
Håper ikke dette var ment på meg, for her er det ca 10´000 ord for mye for
at jeg skal gidde å lese. Så mye bryr jeg meg ikke om _noe_.
Der er jeg så mye enig med deg der.

Jpn
Erik Naggum
2004-05-29 04:50:31 UTC
Håper ikke dette var ment på meg, for her er det ca 10´000 ord for
mye for at jeg skal gidde å lese. Så mye bryr jeg meg ikke om
_noe_.
Jeg er utelukkende interessert i å nå mennesker som kan lese og tenke
konsentrert i minimum 15 sammenhengende minutter uten anstrengelse,
og velger normalt å la være å si noe hvis det kunne formidles raskere
og enklere, for da greier folk seg sikkert helt fint uten mitt bidrag.
La meg si det så enkelt som at jeg forakter «me, too»-postinger, men
har lagt listen meget høyt for hva som er mer enn «me, too». Jeg er
ikke interessert i den typen flokktilhørighetsgrynting som man bruker
så mye tid på i det virkelige liv og jeg anser det som utidig å smile
og nikke og gi alle de andre signalene fra real life elektronisk, for
om man ikke greier seg uten disse signalene, klarer man heller ikke å
lese andres meningsytringer. Jeg er ikke ute etter samhold og aksept
fra noen flokk -- jeg er tvert imot ute etter å gi de som kan tenke
selv noe å tenke selv på, og flokker tenker ikke. Hvis du ikke vil,
er det unødvendig å fortelle verden det -- det er bare å la være og
så heller bruke tiden på det du synes er verd å bruke tiden på.
Likevel er det en slags innrømmelse av at du vet at du burde ha gjort
noe når du synes det er viktig å si fra at du ikke vil gjøre det, og
det er egentlig et solid kompliment at noen velger å bruke av sitt
liv på å formidle at de vet de burde ha orket å lese det en skriver.
Med den forståelsen av kommentaren din var den faktisk positiv.
--
Erik Naggum, Oslo, Norway | HTML mail is discarded unread | 2004-150

Hans Petter Nenseth
2004-06-01 07:04:53 UTC
Post by Erik Naggum
Jeg er utelukkende interessert i å nå mennesker som kan lese og tenke
konsentrert i minimum 15 sammenhengende minutter uten anstrengelse,
Du mener folk skal bruke minst 15 minutter på postingene dine? Med 41
innlegg her de 4 siste dagene tilsvarer det ca 2,5 timer pr dag - bare
på å lese dine innlegg...
:)
Øistein Hauge
2004-06-02 08:31:37 UTC
* Erik Naggum
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Erik Naggum
Jeg er utelukkende interessert i å nå mennesker som kan lese og tenke
konsentrert i minimum 15 sammenhengende minutter uten anstrengelse,
*Hans Petter Nenseth
Post by Hans Petter Nenseth
Du mener folk skal bruke minst 15 minutter på postingene dine? Med 41
innlegg her de 4 siste dagene tilsvarer det ca 2,5 timer pr dag - bare
på å lese dine innlegg...
:)
Og nok en gang demonstrerer Nenseth at han har store problemer med å komme
fram til en gyldig slutning.
--
"The last time we listened to a Bush, we wandered in the desert for 40
years."
Hans Petter Nenseth
2004-06-02 08:27:54 UTC
Post by Øistein Hauge
* Erik Naggum
Post by Hans Petter Nenseth
[...]
Hva mener du er ugyldig her? Regnestykket?
Øistein Hauge
2004-06-02 08:56:23 UTC
*Hans Petter Nenseth
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Øistein Hauge
* Erik Naggum
Post by Hans Petter Nenseth
[...]
Naggum sier at han er interessert i å nå mennesker som kan lese og tenke i
minimum 15 sammenhengende minutter uten anstrengelse, men han sier ikke
noe om at han mener at folk skal bruke minst 15 minutter på hver enkelt av
postingene hans.
--
"The last time we listened to a Bush, we wandered in the desert for 40
years."
Hans Petter Nenseth
2004-06-02 09:17:42 UTC
Post by Øistein Hauge
[...]
Han sier ikke at det ikke er det han mener heller. Derfor stilte jeg
ham et spørsmål.
Karin Elisabeth Nystedt
2004-06-01 11:23:16 UTC
"Erik Naggum"
Post by Erik Naggum
Jeg er utelukkende interessert i å nå mennesker som kan lese
og tenke konsentrert i minimum 15 sammenhengende minutter
uten anstrengelse,
Der ble jeg utelukket, gitt. Pga. sykdom med den følge at jeg
har konsentrasjonsproblemer hender det ofte at jeg ikke kan
_det_. Men; da leser jeg veldig ofte hvert jævla ord om og om
igjen til _min_ forståelse av hva du skriver er der, der jeg kommer
over dem. Det kan/har ta/tatt sin tid, ja.
--
ken
Kongespeilet: "Det er menneskelig å falle, men djevelsk å bli liggende."