Farvel, Hans Petter Nenseth
Asle Ommundsen
2004-04-20 13:42:58 UTC
Etter en kort betenkningstid har jeg bestemt meg for å spare meg selv
og Njus for en videre krangling mellom meg og Nenseth, for jeg ønsker
ikke lenger at han skal være med på å trekke meg og min oppførsel ned
på et enda større lavmål. Det betyr i praksis at han kan beholde
almenngruppene på Njus for seg selv.

Min siste hilsen går også, i tillegg til Nenseth, til homseparet
Morten Øen og Morten Vinje. Gå å sug dere sjæl.
Hans Petter Nenseth
2004-04-20 14:07:00 UTC
Post by Asle Ommundsen
[...]
Så det er min feil at du har kalt alle jentene her for premenstruelle
fitter?
Post by Asle Ommundsen
Det betyr i praksis at han kan beholde almenngruppene på Njus for seg selv.
Trusselen din var ikke mere verdt, altså...
:)
--
"The lack of education hasn't hurt me much
I can read the writing on the wall"
Morten Øen
2004-04-20 16:20:02 UTC
Hans Petter Nenseth <***@scheen.no> skreiv 20.04 16:07 i
no.alt.frustrasjoner...
Post by Hans Petter Nenseth
Så det er min feil at du har kalt alle jentene her for premenstruelle
fitter?
Berre jentene?
--
Morten
Newsarar mot X-No-Archive

Ein vanleg feil mange gjer er å lese n.a.f før dei les andre grupper.
Øistein Hauge
2004-04-21 15:37:06 UTC
*Hans Petter Nenseth
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Asle Ommundsen
Det betyr i praksis at han kan beholde almenngruppene på Njus for seg selv.
Trusselen din var ikke mere verdt, altså...
:)
Helt *utrolig* at du *orker* å være en sånn ufattelig drittsekk om att og
om att, Nenseth. Absolutt helt utrolig.
--
"The last time we listened to a Bush, we wandered in the desert for 40
years."
Hans Petter Nenseth
2004-04-21 15:51:48 UTC
Post by Øistein Hauge
*Hans Petter Nenseth
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Asle Ommundsen
[...]
Hyggelig at Ommundsen får _noe_ støtte her, da.
:)
Kjerstin Solbakken
2004-04-21 16:01:45 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Øistein Hauge
Helt *utrolig* at du *orker* å være en sånn ufattelig drittsekk om att og
om att, Nenseth. Absolutt helt utrolig.
Hyggelig at Ommundsen får _noe_ støtte her, da.
:)
Det at noen mener at du er en ufattelig drittsekk fritar Ommundsen for å
være det samme, er det slik du ser det? Og et angrep på deg er det samme
som et forsvar av Ommundsen?

Feil.
--
ks - Autorisert Førstebanker©

Jaja. Så var det fram med pistolen igjen, da.
http://home.ringnett.no/kjerstin/kjerstinpistol.htm
Hans Petter Nenseth
2004-04-21 16:06:53 UTC
Post by Kjerstin Solbakken
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Øistein Hauge
[...]
Jeg oppfattet Hauges innlegg som en støtteerklæring til Ommundsen i
denne sammenhengen. Kanskje fordi han oppfatter Ommundsen som den
svake(ste) av oss?

Jeg vet ikke hvilket grunnlag han uttaler seg på (hvor mye han har
lest).
HP har skylda.
Dag Fjellby
2004-04-21 18:14:32 UTC
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Kjerstin Solbakken
Post by Hans Petter Nenseth
Post by Øistein Hauge
[...]
Ommundsen har det _bare_ i kjeften og /det/ han har der er kun edder og
galde! :(
Post by Hans Petter Nenseth
Jeg vet ikke hvilket grunnlag han uttaler seg på (hvor mye han har
lest).
Siden Herr Hauge synes det er *utrolig* at *du* er en slik drittsekk, som
han kaller det, sier vel det ganske mye om _hvor_ mye han har lest av
postingene? Han kan jo umulig ga googlet mye på Ommundsen...
--
df - Å lære uten å tenke har ingen verdi. Å tenke uten å lære er farlig.

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Kjerstin Solbakken
2004-04-21 19:01:56 UTC
Post by Dag Fjellby
Siden Herr Hauge synes det er *utrolig* at *du* er en slik drittsekk, som
han kaller det, sier vel det ganske mye om _hvor_ mye han har lest av
postingene? Han kan jo umulig ga googlet mye på Ommundsen...
Nå var vi der igjen. Hvorfor skal det ene absolutt utelukke det andre?

Dag Fjellby
2004-04-21 19:25:05 UTC
Post by Kjerstin Solbakken
Post by Dag Fjellby
[...]
Jeg synes ikke det gjør det i dette tilfellet. Eller for å si det på en
annen måte: Selv om HP klarer å provosere på seg en gråstein hvis han vil,
oppfatter ikke jeg han som en drittsekk for det. Jeg vil heller ikke direkte
kalle Ommundsen for drittsekk, for han har sikkert sitt å stri med, men
mesteparten av det han skriver her på njus er jo *drittpreik*. De som _ikke_
han fått med seg det, må ha sittet i andre tanker når de har lest meldingene
hans, eller ikke lest dem i det hele tatt!
--
df - Microsoft Outlook Express, because you're worth it©

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Kjerstin Solbakken
2004-04-21 20:18:54 UTC
Post by Dag Fjellby
[...]
Jeg forstår at jeg ikke blir forstått. Og nå er jeg altfor trøtt til å
gidde å gå inn på detaljerte forklaringer. Du får slå deg til ro med at vi
_ikke_ er uenige. Og jeg har ikke kalt noen for en drittsekk. Ikke i dag
iallfall. Hehe.

Magnus Bruvik Johannesen
2004-04-21 20:18:34 UTC
Post by Kjerstin Solbakken
Og jeg har ikke kalt noen for en drittsekk. Ikke i dag
iallfall. Hehe.
I morgen er det nye sjanser :-)
Magnus Bruvik Johannesen
Kjerstin Solbakken

Tone Karm M|ller
2004-04-22 10:42:14 UTC
Post by Kjerstin Solbakken
Jeg forstår at jeg ikke blir forstått. Og nå er jeg altfor trøtt til å
gidde å gå inn på detaljerte forklaringer. Du får slå deg til ro med at vi
Jeg må bare se om jeg kan trøste? Jeg tror jeg har forstått, men man kan
jo ikke vite.. Hmm... Skal vi se... At noen kaller x en drittsekk
trenger ikke bety at de ikke også synes y er en drittsekk. Og omvendt. x
og y kan altså begge være drittsekker. Ikke sant? Selv om man sier at x
er en drittsekk trenger det slett ikke bety at man liker y.

Har jeg driti meg ut nå, eller var det så innlysende som jeg trodde at
det var det hun mente?

Tone
Kjerstin Solbakken
2004-04-22 17:08:26 UTC
Post by Tone Karm M|ller
[...]
Så innlysende og så enkelt var det, ja. Med tillegg om at A godt kan synes
at X er en drittsekk mens B kan synes at Y er en drittsekk uten at noe av
det dermed blir den ultimate sannhet.

ObFrust: Nå forvirret jeg meg selv også.
--
ks - Autorisert Forvirrer©

Hugo Sánchez Policarpo
2004-04-22 18:57:04 UTC
Kjerstin Solbakken wrote:
> [...]

| godt kan synes at X er en drittsekk mens B kan synes at Y
| er en drittsekk uten at noe av det dermed blir den

Forsök aa unnga aa videreföre subject hvor AK, og hans elev,
legger inn navn paa aktuelle newsere. Dette er en uskikk.
--
Hugo

"Abstenerse pendencieros"
Kjerstin Solbakken
2004-04-22 20:28:40 UTC
Helt enig. Kan bare beklage.
Hugo Sánchez Policarpo
2004-04-22 23:58:51 UTC
Kjerstin Solbakken wrote:

| Helt enig. Kan bare beklage.

Godt er det. Disse anarkister skal da vel ikke faa herje
fritt innenfor disse newsgrupper de forpester?

Det er lite hyggelig aa se seg selv i en overskrift der hvor
f.eks. AK, AO, MA, RS, eller andre, utbroderer sine
forslitte fantasier om vedkommende de finner det for godt aa
benevne i "subject".

Dette kan ramme alle som deltar paa diskusjonsgrupper, da
disse psykisk ustabile personer ikke finner det paatvingende
aa begrense seg paa noget som helst vis innenfor dette
forum.
--
Hugo

"Abstenerse pendencieros"
Asle Ommundsen
2004-04-23 01:10:41 UTC
* Thu, 22 Apr 2004 19:08:26 +0200, Kjerstin Solbakken
Post by Kjerstin Solbakken
ObFrust: Nå forvirret jeg meg selv også.
jup0 du er en presmensruell rfite og du er en faqwslk jævløe og deu er
en khorfe.
Kjerstin Solbakken
2004-04-23 15:23:43 UTC
Post by Asle Ommundsen
jup0 du er en presmensruell rfite og du er en faqwslk jævløe og deu er
en khorfe.
Du har tydeligvis ikke den fjerneste anelse om hvor lojal jeg har vært mot
deg! Du fortalte meg noe i en mail en gang som du ba meg ikke fortelle
videre, husker du det? Nei? Vel, _jeg_ gjør. Og jeg har holdt løftet mitt,
selv om jeg lurer mer og mer på hvorfor i heite jeg _gidder_.

Kom ikke her og snakk om falskhet.
--
ks - Autorisert .................©

Kjerstin Solbakken

Anne Lise Hovdal
2004-04-24 10:27:56 UTC
Post by Kjerstin Solbakken
Post by Asle Ommundsen
[...]
Det kan jo godt hende at han diktet om en sentimental historie,
for at du skulle syns synd på han. Derfor tror jeg ikke at det
er så farlig om du forteller det her. Jeg forstår heller ikke at du
gidder å være lojal mot Asle. I begynnelsen syns jeg synd på
han jeg også, men oppførselen hans overfor andre på news i
lengre tid har ført til at min medfølelse for han forlengst er borte.

Anne Lise Hovdal
Kjerstin Solbakken
2004-04-24 10:48:09 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Det har ingen ting verken med oppdiktet historie, sentimentalitet eller
synes synd på å gjøre.

Keera Ann Fox
2004-04-24 12:59:11 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kjerstin Solbakken
Post by Asle Ommundsen
[...]
En ting er andres nedrige oppførsel. En annen er ens egen oppførsel. Det
går på selv-respekten løs om en går ned på andres nivå.
--
****** Keera in Norway ******
* Think big. Shrink to fit. *
http://home.online.no/~kafox/
Anne Lise Hovdal
2004-04-24 20:01:24 UTC
Post by Keera Ann Fox
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
I forhold til den hetsen Asle har drevet mot andre på news, så
blir det jeg har skrevet her og i en posting på no.alt pludring
bare som dråper. Hvis jeg legger til enkelte postinger min
tidlige newskarriere blir vel dråpene noe større, men det blir
likevel lite mot det han har drevet med. Så jeg har ingen dårlig
samvittighet, og min selvrespekt har absolutt ikke blitt mindre.
Det skal svært mye til før jeg har postet like mye hetsing av
andre som han på news.

Hvis noen skulle komme på den tanken at jeg føler meg bedre
enn andre, så tar de feil.

Anne Lise Hovdal
Keera Ann Fox
2004-04-25 11:00:24 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Keera Ann Fox
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Har du hørt ordtaket "two wrongs don't make a right"?
--
****** Keera in Norway ******
* Think big. Shrink to fit. *
http://home.online.no/~kafox/
Marianne Kristiansen
2004-04-25 11:14:38 UTC
Post by Keera Ann Fox
Har du hørt ordtaket "two wrongs don't make a right"?
Amen. Og *notere seg selv bak øret* som påminning for neste gang man er i
ferd med å falle for fristelsen.
--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite/index.php
Dag Fjellby
2004-04-24 12:52:45 UTC
Post by Kjerstin Solbakken
Post by Asle Ommundsen
[...]
Når Ommundsen er i _det_ hjørnet, ser det ikke ut til at det hjelper uansett
hvor lojal man er/har vært mot han. For å si det rett ut: Jeg synes
oppriktig synd på han, for han er slett ingen dumskalle. Jeg hadde håpet at
han hadde fått hjelp til å "bli fri" fra disse problemene han har, men det
er nok ikke lett. Og - det krever en stor porsjon pågangsmot av han selv...
Det *er* fælt at noen har det slik, men vi her på njus kan neppe hjelpe...
Post by Kjerstin Solbakken
Kom ikke her og snakk om falskhet.
Har ikke fulgt med på det der, men jeg har merket meg at når Ommundsen er
edru eller ikke påvirket av noe i det hele tatt, skriver han mye vettugt.
Det er tragisk at de resjursjer han sitter inne med skal gå vekk i slikt
vås...
--
df - Lodotter kommer av seg selv, alt annet må man jobbe for.

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Hugo Sánchez Policarpo
2004-04-24 17:12:02 UTC
Dag Fjellby wrote:

| Det er tragisk at de resjursjer han sitter inne med

Men Fjellby da?
--
Hugo

"Abstenerse pendencieros"
Dag Fjellby
2004-04-25 10:09:13 UTC
Post by Dag Fjellby
Det er tragisk at de resjursjer han sitter inne med
Men Fjellby da?
Ja, jeg var ikke helt edru. :-()
--
Dag Fjellby - v.5.8.1957-Beta©

Email is checked with NORTON - latest virus definitions.
Geir Arne Moi
2004-04-20 14:23:07 UTC
Post by Asle Ommundsen
[...]
Siste avsnitt viser jo godt hvorfor jeg helt personlig og uten å følge noen
flokk, er av den oppfatning at det er langt mer morsomt å forholde seg til
Nenseth enn til Ommundsen på news. Siste setning viser også hvilke
grammatikalske problemer Ommundsen sliter med, problemer vi heldigvis ikke
finner hos Nenseth (som dermed atter er morsommere å lese).

Ommundsen har skrevet noe så inni helvete med dritt om navngitte personer
her på news og jeg skal ikke i det hele tatt bli personlig omkring dette,
ettersom jeg ikke anser gutter for å ha noen som helst påvirkningskraft på
meg, mine venner eller mitt humør. Nenseth har jeg aldri sett skjelle ut
noen så vulgært og plattfota som Ommundsen særdeles ofte har gjort.

Noen av dere syns sikkert at Nenseths one-liners og litt særegne evne til å
ikke avslutte 'debatter' frivillig (!) kan bli enerverende. Men det er nå
så. Ommundsen sine postinger har i lange perioder vært så rabiate og
ukontrollerte og håpløst idiotiske at undertegnede (om jeg så måtte være den
eneste her, hvilket jeg faktisk betviler) særdeles sjelden finner noen gode
sider ved denne forhenværende lastebilsjåføren.

Mer kunne her vært skrevet, ikke minst om eskapadene til en del 'kjente'
newsere tidligere i år hvor undertegnede ble utsatt for en av de verste og
mest vulgære hatkampjaner nettet har sett, inkludert publisering av privat
info (av typen hvem som skulle være min kjæreste, noe jeg aldri har
publisert her selv osv). Ommundsen deltok selvsagt i dette vulgære tøvet
også.

Så om denne phyllefanten faktisk nå unngår allmenngruppene slik han sier for
tusende gang, ville jeg finne det ganske greit. Jeg syns det er langt
greiere at Nenseth forblir her.

gamoi
Lars Froheim
2004-04-20 15:50:23 UTC
On Tue, 20 Apr 2004 13:42:58 GMT, Asle Ommundsen
Post by Asle Ommundsen
Gå å sug dere sjæl.
Er ikke korrekt skrivemåte her "gå OG sug"?
'Og' er jo et bindeord som binder sammen to handlinger, her "gå" og
handlingen "sug". Siden posteren bruker dialektordet 'sjæl', blir jeg
litt usikker på om det finnes dialeketregler som setter til siden de
alminnelige skrivereglene for bruk av 'og' og 'å'.

En helt annen ting er oppfordringen om 'å gå' og det 'å suge'. Siden
posteren oppfordrer til at de to andre posterne skal suge seg selv, så
er jo suging av seg selv vanskelig å kombinere det å samtidig gå.
- Med mindre det er snakk om å suge tommeltotten sin. Dét kan
kombineres med nesten hva det skal være av øvrige aktiviteter,
bortsett fra å snakke. Å begrense suging av totten til kun aktiviteten
'å gå' er direkte frekt, synes jeg. Hvorfor kan de ikke selv velge om
de bare vil sitte i ro, eller hvile seg på sofaen, eller jogge om de
har lyst? Hvorfor er det viktig for Ommundsen at de går mens de suger?
Lars Froheim
Arild Madsen
2004-04-21 15:34:15 UTC
Post by Asle Ommundsen
[...]
Det er da ganske innlysende. News er basert på at folk bruker et
tastatur som en vesentlig del av et interface for å vise sine
intelektuelle evner(eller mangel på sådanne), men dette vet vi jo alle.
Når man derimot går og suger samtidig så blir det meget vanskelig å
samtidig håndtere et tastatur. En mulig løsning her er kansje å gå på en
tredemølle mens man suger venstre tommel og bruker høyre hånd til å kote
på tastaturet.

Lykke til, hvis det er noen som måtte føle for å gjøre det.

Arild Madsen
o***@gmail.com
lavmål Ommundsen
Jon Tveten
Og svaret kom 9 år etter?
Odd Einar Aurbakken
2013-09-20 12:51:15 UTC
Post by Jon Tveten
Og svaret kom 9 år etter?
Det er ingen skam } tenke seg godt om... f|r man snur...
[-oea]Pq Only animals were harmed while testing this .sig
a***@scheen.no
2015-09-29 21:42:17 UTC
Post by Odd Einar Aurbakken
Post by Jon Tveten
Og svaret kom 9 år etter?
Det er ingen skam } tenke seg godt om... f|r man snur...
--
[-oea]Pq Only animals were harmed while testing this .sig
Så dette nå. Fantastisk hva man finner om seg selv for mer en 10 år siden i disse Fakebooktider.
--
㏋, flyktning i tiden.